Vážení, po(d)klady!

28. 4. 2010 — 243 OTTOSLOV

Každá profese má nějakou Achillovu patu. Pro copywriting je to jasné: kvalitní podklady. Kde nic není, ani copywriter nebere. Pravým požehnáním je klient, jenž (bez ironie!) při osobním setkání trpí slovním průjmem a jeho emaily...

 

 Každá profese má nějakou Achillovu patu.

Pro copywriting je to jasné: kvalitní podklady. Kde nic není, ani copywriter nebere.

Pravým požehnáním je klient, jenž (bez ironie!) při osobním setkání trpí slovním průjmem a jeho emaily přetékají přiloženými soubory. Udělá si na vás čas, popisuje svůj byznys a odpovídá na otázky.

Jenže to se stává... tak jednou za deset let. Většinou je to bitva. O každý náznak odlišnosti představované společnosti, o každou výhodu oproti konkurenci, o každé konkrétní bonusy firemní nabídky.

Vážení klienti. Pokud nejste schopni/ochotni o svém podnikání říct první poslední, sebelepší copywriter to za vás neudělá.

Je to stejné, jako říct zedníkům: „Chlapi, tak mi ten dům nějak postavte...“ – a nedodat na stavbu cihly. Jak bude váš baráček snů vypadat? Možná tam bude okno (zřejmě ve vzduchoprázdnu), možná tam bude klika od dveří (ležet na zemi). Nedívá se teď 80 % českých firemních webů do zrcadla?

Ano, samozřejmě – texty se pak vždy „nějak udělají“. Fuška Made in CZ Tužka. Někdy to vyjde skoro nastejno jako lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit...

Poučení z krizového vývoje: poslouchejte copywritery. Pokud po vás něco chtějí, asi vědí proč. Špatné texty na webu udělají špatnou reklamu hlavně vám. Překvapivě, že?

Kvalitní podklady jsou prostě poklad. Enter!

comments powered by Disqus