- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
23. 7. 2013 — 482 OTTOSLOV
Potřebujete v životě udělat více věcí a být úspěšnější? Dobrá rada nad zlato: upleťte si na sebe bič. A hlavně veřejně. Všem na očích.
Neobjevuji tady žádnou Ameriku. Vždyť to pořád dokola čteme v těch chytrých knížkách, článcích a (životních) návodech. A zmiňuje to pravidelně třeba i Leo Babauta v Zen Habits.
Pokud chcete porazit svou (vrozenou) lenost, musíte:
- Udělat si plán.
- Stanovit datum.
- Vytroubit to do světa.
Plán a datum – v pořádku. Nad tím posledním bodem jsem se nicméně dlouho ošíval. Ale něco na tom bude.
Jak jsem (ne)udělal nový web
Když 30. dubna končil Posterous.com, musel jsem rychle dodělat nové ottocopy.cz. Povedlo se... ale bez toho hlavního, co jsem plánoval – mých nových e-booků.
Dodělám to hned ten první týden v květnu... do poloviny máje je to hotové... přísahám bohu, na Den dětí to bude... mám na to vlastně ještě celý červen... než uhodí prázdniny, je to tam... bla bla bla bla bla bla bla.
Nelžete si do vlastní kapsy. Váš ještěrčí mozek je sviňa. Vymyslí si vždy 1001 dobrých důvodů, proč to minimálně o den ještě odložit.
(Skoro) každý má skvělé nápady. Počítají se ale jen ty, které dotáhnete do konce. Proto musíte udělat „veřejný závazek“ (eeeh, zní to jako ze schůze SSM, já vím).
Jakmile se to dozví vaše okolí, není cesty zpět – a vy máte tu nejlepší motivaci svůj plán opravdu uskutečnit.
No dobrý, Otto... ale máš konkrétní příklad?
Mám. Zde na webu jsem si před nedávnem vyměnil alibistický headline („Chystám pro vás pecku. Vlastně rovnou tři. Budou tu co nevidět. Dávám si záležet.“) za nový jasný slib:
Co čert nechtěl, dělám další redesign webu. A dopisuji e-booky. 2. září to spustím.
Vidíte ten rozdíl?
Budou tu co nevidět... to znamená „na svatýho Dyndy“. Zítra. Pozítří. Popozítří... prostě nikdy.
Kdežto 2. září je prostě 2. září. (Ano, myslím tím rok 2013. Bez vytáček.)
A co že se to stane toho 31. srpna?
To poběžím svůj první půlmaraton. Doufám.
Už trénuji. A lepším se. Ze zadýchaného květnového půlkolečka v lužáneckém parku (Brňáci vědí...) už dávám 5 kilometrů v ostřejším tempu bez problémů.
- Tento týden začnu navyšovat na 10 km.
- V půlce srpna si na chatě v Samotíně dám těch dvacet kilometrů v tréninku.
- A na konci srpna už závod – půlmaraton Moravským krasem. Třeba zvadnu. Třeba ne.
Ale hlavně: o co těžší teď pro mě bude se vymluvit, když jsem to už všem rozhlásil na svém blogu?
Byl bych veřejně za blbce, kdybych to odpískal. Stejně, jako kdyby tu 2. září nebyl nový web.
Nebát se a uplést
Ano, byl jsem k té „americké“ strategii skeptický. Zveřejňovat sliby, to není nic pro mě... Ale je. Po dopsání tohoto postu jsem namotivovanější, než kdy předtím.
Napsat toho víc. Běžet dál. Dostat se výš. A rychleji. (Sílu už mám.)
Takže: plánujte, plánujte, plánujte.... ale hlavně si na sebe upleťte veřejný bič.
Klapka, kamera... akce!
comments powered by Disqus