- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
2. 9. 2013 — 505 OTTOSLOV
Jistě znáte knihu Pátá dohoda. Don Miguel Ruiz v ní (se svým synem) rozpracoval předchozí Čtyři dohody – knihu moudrostí starých Toltéků.
Pátá dohoda obsahuje „životní návod“ použitelný v jakékoli situaci.
A protože je kniha tak univerzální... vystihuje vlastně i to, jak se chovat při každodenní správě firemního facebookového profilu.
Alespoň mi to tak přijde.
Nenajdete v ní sice žádný graf, statistiku ani tlačítko „boost post“. Technické parametry Facebooku se mění asi tak často, jak střídám ponožky. O tom to opravdu není.
Toltékové neměli Facebook (ani Twitter), zato měli dost času vypozorovat pár dlouhodobějších trendů.
Pokud si tedy jako správci nejste jisti ve facebookových kramflecích, tak se místo hektického sledování nejnovějších funkcionalit nejprve zhluboka nadechněte.
A počítejte do pěti:
PRVNÍ DOHODA: Miřte slovem přesně
Dobrá rada nad zlato. Neopisujte nic vzletně jen proto, že jste na sociální síti a „tady musíme být uvolnění, říkali na konferenci“. Zbytečně nekličkujte se slovy, když jedno šroubované souvětí se dá vyjádřit v pěti slovech – jak když bičem mrská.
TIP: Dlouhé textové posty stejně moc nezabírají. Raději přiložte zajímavou (= výmluvnou) fotku a k ní napište pár slov. Co, kde, kdy, proč – tečka.
DRUHÁ DOHODA: Neberte si nic osobně
Je to těžké naučit se... ale názory druhých lidí jsou opravdu jen projekce jejich vlastních snů do vašeho timelinu. Dá vám to okamžitou zpětnou vazbu, ale nemusí to trápit vaše ego. Osvojte si tuto dohodu a už nebudete naštvaně reagovat na sebehloupější komentář.
TIP: Strategie „bombardování láskou“ spolu s jemnou břitkostí na správném místě (je-li třeba), mě ještě nikdy osobně nezklamala.
TŘETÍ DOHODA: Nevytvářejte si žádné domněnky
Jen s pomocí této jedné dohody můžete proměnit svůj život k lepšímu, píše v knize Miguel Ruiz. A souhlasím bez výhrad. Pro Facebook to znamená: nenechte svůj mozek, aby vás přesvědčil, že jen vy nejlépe víte, co vaši zákazníci potřebují.
TIP: Tak se jich prostě zeptejte! Napřímo, soutěžní anketou, dotazníkem, jakkoli. Pak se (možná) budete divit – ale už vás nebudou řídit jen domněnky.
ČTVRTÁ DOHODA: Vždy dělejte vše, jak nejlépe dovedete
To zní jako z x-té příručky z „jůesej“... ale prostě to funguje. Zvlášť v situaci, kdy je na vašem profilu už pár dní mrtvo, vy zoufale koukáte skrze monitor, kouří se vám z hlavy (i hrnku od kafe) a pokoušíte se vyplodit další post pro splnění marketingového plánu...
TIP: Raději nic nepište. Dejte si přestávku (a pomerančový džus), otevřete okno (a svou mysl) a řekněte si: na co bych teď sám/sama reagoval/a? Co je užitečné?
PÁTÁ DOHODA: Buďte skeptičtí, ale naslouchejte
Není radno hned všemu věřit. Nic se nejí tak horké, jak se ve vašich komentářích objeví. Máte naštvaného zákazníka? Dobře, buďte jedno ucho – získáte alespoň čas zjistit více i od jiných stran. A často uvidíte, že nic není černobílé. Třeba vás jenom pomlouvá konkurence.
TIP: Sledujte kontext – a i jednotlivé profily a provázanost „kamarádů“, kteří se na vás najednou sesypali. Náhody prý existují... já na ně ale moc nevěřím.
Prostě v klidu, s nadhledem a hlavně se nebrat moc vážně.
Vždyť jde jenom o Facebook.
Žádná křeč.
comments powered by Disqus