- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Co asi tak na vašem webu hledají...
27. 8. 2013 — 541 OTTOSLOV
Právě čtete devátou kapitola z 1. dílu mého e-booku "Pište jako copywriter". E-booky budou zdarma ke stáhnutí na mém webu. Za týden.
9. PRIORITY
Co asi tak na vašem webu hledají...
Toto mě vždy spolehlivě vytočí:
Když přijdu na web kvůli informaci, kterou tam zjevně spolu se mnou hledá i 90 % dalších návštěv... a všichni tam bloudíme jako Alenka za zrcadlem.
O čem mluvím?
Příklad č. 1: utopit se v menu
Mám to z domu pěšky deset minut na brněnský bazén na Kraví hoře. Rád tam chodím plavat přes den – a potřebuji vědět, kdy je co nejvíce drah volných (bývají často rezervovány).
Takže jsem vždy kliknul na kravihora-brno.cz... a začal hledat.
Rozpis drah byl totiž schován v menu, k němuž vedla cesta tak, abyste ji do další návštěvy webu spolehlivě zapomněli.
Na bazénu ale šli po letech do sebe – nebo jim někdo ukázal jejich Google Analytics – a už na homepage svítí aktuální rozpis drah.
Teď je radost jít na jejich web! Jeden klik a vím, na čem jsem. Chci si jen dráhy zjistit a jít.
(Šlo by to samozřejmě pod tabulkou vylepšit odkazem "rozpis drah na tento týden" – aby mě jen jediný další klik dělil od druhé nejhledanější informace. A suchý nadpis Rozpis drah 25 m bazén bych nahradil přátelštějším: Pojďte si zaplavat! Podívejte se na volné dráhy v bazénu.)
Ale v zásadě samozřejmě chválím. Skvělý krok – dát volné dráhy hned na oči.
Příklad č. 2: vylézt až k otvíračce
Potřeboval jsem před nedávnem (a velmi rychle) koupit žebřík. Pořádný, hliníkový, skládací, osmimetrový.
Napadl mě Baumax – mám to po cestě na chalupu.
Co jsem asi tak na baumax.cz mohl potřebovat rychle zjistit?
Kdy přesně otevírá v sobotu ráno brněnská prodejna v Komárově.
Výsledek? Na mrtvici!
Schválně si to vyzkoušejte se stopkami v ruce. Za jak dlouho najdete otevírací dobu brněnského Baumaxu?
Jestli do té doby nezešedivíte.
Jo tak otvíračku v Brně bys hned chtěl na stříbrném podnosu? Tak to prrr, holenku! Napřed si stáhni náš akční leták. A podívej se na letní výprodej. A tu sekačku. Hledáš Kontakt v hlavním menu? Smůla. Klikáš na ten malý Kontakt v druhém menu? Hahaha – tam to není. „Vaše nejbližší prodejna“ – dobrý, ale to není klikací, ty blbečku. „Seznam prodejen a otevírací hodiny“ – přihořívá, ale taky není klikací. Bože, ty to asi fakt nenajdeš... Že by to supermegabombavelkéakční tlačítko „Seznam“? Bingo! Za odměnu tu máš excelovou tabulku všech prodejen. Seřazeno podle státu (= 24x „Česká republika“). A teď si hledej to svoje posraný Krno, šmudlo! Ne, není to podle abecedy. Velikost písma 7, na větší nebylo. Díkyčau.
Tomu říkám hodit někomu žebřík pod nohy.
Proti všem pravidlům UX, zdravého rozumu a uživatelských zvyklostí.
(Na tu excelovou zrůdu se dostanete ještě z jednoho odkazu na homepage, ale to už mi trvalo dalších pět minut, než jsem to našel – asi nejsem cílovka nebo čtu moc knih o UX...).
Poučení z krizového stavu
1. Promyslete hlavní scénáře, proč lidé na váš web chodí.
2. Pokud váháte, udělejte testování. A připravte si na to rozpočet.
3. Nebo se jen hodně ptejte ostatních – velmi levná a účinná metoda.
Na homepage webu pak dejte informace, které hledá většina zákazníků – a nenuťte je být frustrovaní, když mají před očima zrovna vaše logo.
Prostě nebuďte Baumax.
comments powered by Disqus