- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Jak vytvořit web za tři hodiny
16. 7. 2013 — 438 OTTOSLOV
Nevím, čím jsem si to zasloužil, ale poslední dobou mě provázejí milá pozvání. Tentokrát přímo mezi budoucí elitu národa – vysokoškolské studenty. Přesněji ty z KISKu.
KISK neznamená pevný stisk, ale Kabinet informačních studií a knihovnictví.
Poměrně svobodomyslný útvar na FF MU (schovaný pod křídly Katedry českého jazyka) připravil pro své studenty Letní školu v Zubří.
A v úterý 25. června 2013 byl (deštivý) den copywritingu.
Není divu, že jsem se tam potkal s Michelle Losekoot a Natálií Bartasovou – jako dalšími přednášejícími.
První jsem šel já. V kostce a pro okamžité použití jsem v úvodní dopolední přednášce vysvětlil, co si myslím, že je copywriting a proč:
Poobědový profesorský šlofík mi bodl... a ve tři hodiny se šlo na věc:
Praktický tříhodinový workshop
Po mém krátkém úvodu jsem studenty hodil přímo do vody: vytvořte strukturu a hlavní copy pro web na zadané téma:
Informační portál o online nástrojích a pomůckách při vzdělávání dětí na ZŠ.
Jak to dopadlo?
Procvič.se – A jedničky jsou tvoje!
První skupina zjevně poslouchala, co jsem se jim dopoledne snažil o copywritingu sdělit.
„Nepsat o sobě, ale o problémech a zájmech toho, komu je web určen. Najít jednoduchý a výstižný název. Mít praktickou strukturu. Být stručný. Jít k věci.“
Původní zadání si šikovně omezili na první stupeň ZŠ – a vytvořili podle toho i přehlednou navigaci. Posuďte sami:
(Omluvte zhoršenou kvalitu fotek, závada není na vašem novém monitoru.)
E-pomůcky – Bez sešitu. Bez propisky. Bez problému
Od první skupiny se po deseti minutách trhly tři renegátky a založily konkurenční projekt na stejné téma.
Při pohledu na vznikající črty jsem pak pochopil proč.
Jejich verze měla suverénně nejlepší návrh homepage:
Spousta věcí dále ve struktuře by se tam samozřejmě musela domyslet... ale od toho jednoduchého vtáhnutí do webu na titulce by se klidně mohl přiučit leckterý webový grafik.
Nenuťte uživatele přemýšlet, že.
Citace.com – Citujeme za vás
Poslední skupina studentů využila mé pobídky a vytvořila návrh na již existující projekt.
Jejich nová homepage vypadala takto:
A musíte uznat, že v porovnání se stávajícím stavem stránek citace.com jde o výrazný upgrade.
Třetí velký button „O projektu“ bych možná upozadil, aby vynikly dva hlavní scénáře, proč uživatel na web přichází... ale to už by se vyladilo.
(Za dvě a půl hodiny studenti ze všech tří skupin vytvořili i návrhy dalších podstránek z hlavní struktury, ale ty už vyfocené nemám.)
Resumé?
Studenti KISKu mě jednoduše nadchli.
Výsledků worskshopu jsem se trochu bál, že jsem na ně moc hrrr – ale vyřešili to skvěle. A sami.
Spolupracovali, argumentovali, přeli se, shazovali si vlastní návrhy ze stolu, zapracovali naopak ty, které v konceptu lépe fungovaly...
...to je pak radost učit!
comments powered by Disqus