- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
30. 10. 2013 — 547 OTTOSLOV
Čtyři dohody. Pět v českých. Šest medvědů (s Cibulkou). Sedm kulí. A ty pověstné osmičky české historie nás učí už na základce.
A sami z fleku doplníte dále:
Devět křížů. Deset přikázání. Klapzubova jedenáctka. O dvanácti měsíčkách. Třináctá komnata. Čtrnáct bodů (prezidenta Wilsona). Patnáctiletý kapitán. Šestnáctková soustava. A sedmnáct jim bylo let. Sladkých osmnáct! Devatenáctá jamka. Dát si dvacet.
Nebo raději někomu: pětadvacet na holou. Osmatřicátá rovnoběžka. Čtyřicet loupežníků. Padesát odstínů šedi. S číslem 68 na zádech. Všichni chceme devětašedesátku. Nebo devadesátky v devět.
Sto roků samoty – a sto jedna dalmatinů. Třistatřiatřicet stříkaček. Tisíc klarinetů. Dva tisíce slov. Dvacet tisíc mil pod mořem...
Stačí.
Kolik metrů má maraton?
Kdysi jsem si myslel, že mě to čarování s číslicemi (Top 10 Lists... 7 dobrých důvodů, proč...) v tvorbě copy brzy přejde. A ostatním se to zase přejí.
Kdepak. Fascinuje mě to čím dál více. A ani druhá strana nejeví menší zájem.
A co teprve, když číslo zapíšeme číslicí. Pokud navíc trefíme to všeobecně známé, není třeba dodávat více:
–273 °C
3,14
158
451 F
1945
6. 7. 1415
8 848 m
42,195 km
2013
Stačí.
A nemusí to být ani známé číslo.
Na osmimístné číslici jsem například včera postavil headline pro homepage nového webu jedné služby (dozvíte se, až to bude hotové). A jsem přesvědčen o úspěchu. Proč?
Protože číslice mají nad námi moc. Jsou jednoduše magické.
(Ale nejsou samospásné. Musíte je zapojit do příběhu. Udělat z nich prostředníka. Být připraveni využít pozornost, kterou vám získaly.)
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Jeden z důvodů, proč čísla a číslice tak fungují, si jistě vybavíte sami. Ze svého raného dětství.
Jedna, dva, tři, my jsme bratři.
Jedna, dva, tři, čtyři, pět – cos to, Janku, cos to sněd?
Měla babka čtyři jabka a dědoušek jen dvě.
Sotva jste získali stabilitu a přestali sát z prsu, už to do vás hrnuli. Říkačky, rozpočítadla.
A o čem je první a druhá třída na ZŠ? Kromě písmen je to hlavně dril s číslicemi – a neustálé zapisování, sčítání, odčítání, rozkládání, přesouvání, kombinace a variace stále stejných deseti číslic: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Pak to jede a nezastaví se: násobení, dělení, záporná čísla, zlomky, mocniny, odmocniny, procenta...
To se vám zadere pod kůži.
A než dostanete občanku, máte v hlavě dokonale zapsanou rovnici: život = matematika = život.
Číslice určují naše vědomí. Je to základní mřížka, přes kterou si strukturujeme svět. Vždy a všude.
Když počítáte peníze. Když píšete přesné datum schůzky. Když sledujete sportovní výsledky. Když hledáte konkrétní dům na ulici. Když spěcháte na vlak v 16.04. Když kontrolujete Sportku. Když sfouknete svíčku na narozeninovém dortu. Když píši tento článek. Neustále. Pořád. V jednom kuse. Dennodenně. Furt. O sto šest.
Řeknu vám to jen třikrát
Proč se říká třikrát a dost?
Proč se jeden můj seriál jmenuje 33 rad, jak být dobrý copywriter? Proč jsem nenapsal jeden e-book, ale rovnou tři? Je to náhoda?
Co je tak zvláštního na trojce? Jak působí v lidském mozku? Dokáže nám „změnit mysl“?
Dozvíte se v jedné z kapitol posledního 3. dílu e-booku Pište jako copywriter. Ti první z vás již v listopadu.
Ti další podle toho, kdy jste si stáhli první e-book. Všechno pěkně popořadě.
Jedna, dva, tři, čtyři, pět...
comments powered by Disqus