- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
29. 11. 2013 — 684 OTTOSLOV
Ano, uhádli jste. Jde o minutové video, které aktuálně válcuje YouTube. Velmi pravděpodobně jste ho už viděli. A několikrát.
Pokud ne, závidím vám – jak teď budete poprvé nevěřícně zírat:
(Nutný zvuk – a pořádně.)
Marketingové oddělení Volva si od reklamy určitě slibovalo úspěch. Ale to, co se stalo po jeho uvedení na YouTube ve středu 13. listopadu 2013, jim zřejmě vyrazilo dech.
Už v pátek 15. listopadu před polednem mělo video 8 milionů přehrání.
Za prvních sedm dní získala roznožka na YouTube přes 30 milionů zhlédnutí.
Minulou neděli (24. listopadu) měl tento originální „split test“ už necelých 47 milionů kliknutí.
Dnes, dva týdny a dva dny od uvedení videa, svítí ve statistice 54 003 058 milionů „views“. A číslo stále roste.
Slušný start...
6 důvodů, proč se video rozšířilo rychleji než mor
1. Nápad
Je to tak hloupé, až je to geniální. Hvězdu akčních filmů (proslavenou svými rozštěpy) postavíme na zpětná zrcátka dvou kamionů, které mají přece „Volvo Dynamic Steering“ – vynikající ovládání a stabilitu téměř jako u osobních aut. Takže hvězda nespadne.
2. Van Damme
Toto byl skvělý tah. Jean-Claude Van Damme je pro mnohé možná jen cvičená opice, ale těžko popřít, že ho znají miliony lidí – a právě i díky jeho rozštěpům. Van Damme propojuje generace: od teenagerů až po dnešní čtyřicátníky, kteří pamatují VHS „Krvavý sport“.
3. Enya
Další popkulturní trefa do masového vkusu. Úvodní text její megasladké hitovky Only Time navíc tematicky sedí k obrazu (Who can say where the road goes...). Ze spojení „Van Damme + Enya“ se vám zatočí hlava, ať je váš filmový/hudební vkus jakýkoli.
4. Buzz
Ježišmarjá, to není normální! – Né, to je fake. Dyť se ta kola kamionů točí dopředu. – Ty tomu jako věříš? Já teda... – Další chytrá past od Volva; hlavně s tím zpětným chodem. Jen pod videem na YouTube je už přes padesát tisíc komentářů a hádek a argumentací...
(Volvo tento zájem lidí samozřejmě přiživilo i dalšími videi. A jasně, Van Damme byl během natáčení přivázaný a v postprodukci pak lana vymazali. No a co? Měl se zabít?)
5. Stopáž
Možná nejdůležitější bod. V dnešní době, v dnešní uspěchané době... se musíte vlézt do minuty. Na víc není čas. Srovnejte: první test z „Volvo série“, známá Ballerina (2012), je super, ale má prostě tři a půl minuty. Moc. A proto také „jen“ 8 milionů zhlédnutí.
6. Repete
Hodně z těch 54 milionů zhlédnutí videa „The Epic Split“ je samozřejmě opakovaných – od stejných uživatelů. Nedá vám to. Chcete to vidět znovu. Sledujete jeho nohy. A ten východ slunce. A ta Enya do toho. A ten „mysteriózní“ komentář:
I've had my ups and downs. My fair share of bumpy roads and heavy winds. That's what made me what I am today. Now I stand here before you. What you see is a body crafted to perfection. A pair of legs engineered to defy the laws of physics, and a mind-set to master the most epic of splits.
No nezamilovali byste se do něj? V 53 letech, takový psí kusy...
Je také zajímavé, že parodie (které se vynoří vždy, když je něco úspěšné) na toto video nějak ne a ne a nefungují – zatím jsem neviděl nic, co by bylo fakt vtipné.
Ani ten český Zeman se moc nepovedl.
And the winner is...
Zapomeňte na sofistikované argumenty, že jsou na YouTube daleko lepší, zábavnější, chytřejší a cojávímjaká videa. Určitě, jsou.
Pokud je ale vaším cílem co největší „virál“ v co nejkratším čase, tak platí trochu jiné zákony. Nikdo je přesně nezná – dokud „nevyhrajete“ 50 milionů kliknutí...
Musíte prostě natočit emoční virus.
I když připouštím, že pánové z Volva to mohli vylepšit, kdyby místo Van Damma obsadili ještě lepšího herce.
Výstižně to shrnul můj nejoblíbenější komentář pod videem:
Chuck Norris can do this with just one leg while driving the two trucks by himself.
Ale to by už možná nebyla taková sranda.
Každopádně: dobrá práce i tak. Myslete si o reklamě s Van Dammem co chcete, ale už teď je velkým vítězem Volvo.
Kdykoli uvidíte jejich nový kamión, budete se mu dívat na zpětné zrcátko – jestli tam nestojí nějaký Pan Tau.
Tak se dělá video reklama!
comments powered by Disqus