- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
3. 3. 2014 — 716 OTTOSLOV
SEO může být ledajaké. Mechanické, organické, placené, nudné, dobré, mrtvé… ale též chytré. Zvlášť, když ho přednáší Pavel Ungr.
17. února jsem byl na jeho prvním SEO školení od té doby, co přešel na volnou nohu.
Sedmihodinový kurz v Markeťákově nedoporučuji začátečníkům (ostatně není tak ani myšlen), ale především:
-
Online marketérům ve větších firmách – daleko lépe pak ohlídají svou agenturu.
-
Online lidem v digitálních agenturách – daleko lépe pak obslouží své firmy.
Nebudu replikovat všechna moudra ze školení, to bychom tu byli do večera.
Vybírám jen pár těch, která mě zaujala.
6 mouder o (chytrém) SEO
1. Pokud nemáte čas nebo peníze…
…tak raději žádné SEO nedělejte. Zní to jako bonmot, ale je to rada za milion. SEO není povinné ze zákona. Nehoňte si triko jen proto, že jste ještě „neseooptimalizovali“ web. Třeba váš byznys teď potřebuje energii někde úplně jinde. Vyhnete se tím i SEO šarlatánům, jejichž rychlá práce by vám přinesla akorát tak rychlou penalizaci od Googlu.
2. Analýza klíčových slov je výběr…
…nejefektivnějších frází s ideálním poměrem relevance, konkurence a hledanosti. Správný prvotní výběr frází vám pak určí strategii v celém online marketingu. Nevěříte? Tak si napřed udělejte obsahovou analýzu, pak informační architekturu, pak wireframy, grafiku webu, nakódujte ho… a až nakonec udělejte analýzu klíčových slov. Něco tady nesedí, že?
3. Bez kvalitních externích odkazů…
…se zbavujete největší, až 20% důležitosti, kterou vyhledavače webům dávají. Další metriky, na kterých záleží: 18 % pro autoritu domény (pokud jste web spustili včera, musíte si zkrátka chvíli počkat), 12 % pro on-page faktory (zeptejte se své agentury) a též 12 % pro “sociální signály” – jak fungujete na sítích, kdo o vás bloguje, jak moc vás komentují atd.
4. Nečekejte zázraky: optimalizace není…
…žádná Armáda spásy. Můžete SEO krásně vypiplat do detailu… a stejně to může být celé ku hovnu. Proč? Z nejrůznějších důvodů. Často kvůli technickým problémům. Nebo nemáte kvalitní obsah. Nebo máte, ale nikdo ho (zatím) nehledá. Nebo jste vybrali špatný obchodní model. Nebo zrovna není vaše sezona. Nebo jste moc drazí. Nebo něco úplně jiného.
5. Inbound marketing je, když…
…víte, že na placená místa ve vyhledavačích kliká stále méně lidí (18 %) a roste naopak návštěva z organických výsledků (82 %). Na Facebooku mají sponzorované příspěvky účinnost 0,1 %, zatímco na „přirozené“ posty v news feedu klikáme jako diví. Otázka: čemu se tak asi ve své online strategii máte věnovat především?
6. Inbound marketing není, když…
…firmy hrnou peníze horem dolem do PPC, display reklamy, kontextových inzerátů či retargetingových kampaní ($40 miliard za rok 2012), ale tento placený marketing jim na weby přináší jen 10% traffic. Na získání 90 % návštěv – díky on-page SEO, blogům, zpětným linkům, sociálním sítím – se přitom utratilo jen 5 miliard dolarů v roce 2012. No fakt.
Komu zvoní hrana?
Teď malé intermezzo.
Když k nám na začátku 90. let vtrhla masivní TV reklama, nabušili do nás, že „čištění zubů = Colgate“.
Prostě Colgate, Colgate, Colgate a zase Colgate. Doporučuje 8 z 5 zubních lékařů. Colgate. Kóóólgéééjt. ColgateColgateColgateColgate
ColgateColgateColgateColgateColgateColgate. Colgate.
A tak jsme všichni kupovali Colgate. I já. I vy. I naše maminky. Colgate. Kupoval jsem Colgate. Automaticky. Bez přemýšlení.
Jenže před pár lety mi znenadání jednou ráno ten Colgate v puse… nějak přestal chutnat. Suadká suačka, říkal jsem si s kartáčkem v puse před zrcadlem.
A moje nová zubařka mi zrovna doporučila Lacalut. A zhruba v téže době jsem se o dobré zubní pastě zrovna bavil se svými dvěma kamarády. O Colgatu nepadlo ani slovo.
Od té doby jsem si už Colgate nikdy nekoupil. Ale TV reklamní tapetáž jistě valí dál.
Co to má co společného se SEO?
Můžete vaši online reklamu plošně nahučet do tisíců lidí. Zaplatíte za to docela ranec – a pár (jednorázových) zákazníků možná získáte. Nebo taky ne.
Varianta č. 2: Zjistíte, kde jsou na internetu lidé, kteří jsou pro váš byznys jako stvoření – a dáte jim o sobě personalizovaně vědět. Řekněme, že uspějete v 10 případech.
Co se pak stane? Jeden takový člověk vás osobně doporučí řadě dalších lidí. Střízlivě odhadujme, že u desíti to zabere. Každý z těchto deseti „chycených“ to pak řekne svým dalším deseti kamarádům, známým, kolegům v práci.
To už jsme na tisícovce lidí, kteří o vás ví z doporučení někoho, komu sami důvěřují – jen díky tomu, že jste si dali práci a našli ty správné trubadúry.
SEO zdar – a tomu chytrému zvláště.
comments powered by Disqus