MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko

29. 7. 2013 — 419 OTTOSLOV

Jistě znáte tu poučku, že s popisovaným produktem se copywriter musí nejprve detailně seznámit. Tak jsem vzal poučku doslova. A stálo to za to.

 

Pro web Zážitky.cz jsem měl (kromě tvorby nového newsletteru) přepsat stávající microsite o adrenalinové novince, o které se brzy v ČR dozví všichni: flyboarding.

A protože jsem člověk zvídavý, chtěl jsem se proletět na vlastní kůži.

A protože jsem měl zrovna narozeniny, nenápadně jsem to klientovi navrhnul.

A protože je majitel Zážitků.cz člověk osvícený, slovo dalo slovo a já dostal dárek.

A takto to dopadlo:

 

Hýčkejte si svého copywritera...

Vypadá to jako sranda, ale obě strany z toho vytěžily maximum.

Zvláště to osobní setkání, pokud vás hned na první byznys schůzce spojí neopren a vodní trysky.

Sám to na sobě pozoruji, jakou chuť mám do všech aktuálních úprav webu i do startující Facebook kampaně.

Ale hlavně – získal jsem přímo od instruktorů na místě info, které vám v podkladech do e-mailu prostě nepřistane:

  • Že vodní skútr má výkon 185 koní. To je přece zajímavý konkrétní magnet – a hned jsem ho použil do headlinu newsletteru: Výkon: 185 koní. Řidič: vaše tělo. Tep: maximální. Výsledek: Letíte!
  • Že nemám dělat jisté věci. Znám všechny chyby začátečníků (pocítil jsem je na sobě moc dobře) – a už z toho stříháme další video na propagaci. „Virální potenciál“, řekli by vám v agentuře.
  • Cože mám tedy přesně dělat. Princip flyboardingu bych popisoval moc obecně, kdybych si ho nevyzkoušel – teď jsem v „odžitých“ textech daleko konkrétnější.

 

...přinese vám další bonusy...

Protože jsem ve Vraném nad Vltavou sám letěl, vím, že to není taková malina, jakou předvádějí borci z prima sexy pláže, kde jsou všichni free, cool a in. Napoprvé se to prostě (víceméně) učíte.

Takže jsem na web napsal svůj testimonial (a upravil ten od Kláry Ž.), abychom čerstvou novinku přiblížili normálním lidem. Že to dokáže i smrtelník v suchozemském Česku.

Ale nesmí čekat zázraky hned prvních pět minut.

Momentálně probíhají další textové úpravy webu, ale o tom potom (v druhém díle – bude praktický návod).

Prostě a jednoduše: Zážitky.cz si mohou mnout ruce, že jsem flyboarding vyzkoušel a pracuji pro ně s nadšením, jako kdybych se vznášel čtyři metry ve vzduchu.

Popřemýšlejte, jak vašeho copywritera můžete rozmazlit vy. Pokud není máslo, vrátí se vám investice NĚKOLIKANÁSOBNĚ.

 

...a bude spokojenější

Tak si myslím, že bych tu poučku o „detailním seznámení se s produktem“ měl začít využívat častěji.

Netrpělivě vyhlížím tu zakázku od Lamborghini. Nebo od luxusního masážního salonu. Nebo od... no to taky.

Není to špatné, být copywriter.

 

comments powered by Disqus

Čas od času vám zdarma pošlu rady, tipy
a know-how

Díky! Poslal jsem vám mail. Zkontrolujte
si inbox – nebo případně i spam složku.