- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
29. 7. 2013 — 419 OTTOSLOV
Jistě znáte tu poučku, že s popisovaným produktem se copywriter musí nejprve detailně seznámit. Tak jsem vzal poučku doslova. A stálo to za to.
Pro web Zážitky.cz jsem měl (kromě tvorby nového newsletteru) přepsat stávající microsite o adrenalinové novince, o které se brzy v ČR dozví všichni: flyboarding.
A protože jsem člověk zvídavý, chtěl jsem se proletět na vlastní kůži.
A protože jsem měl zrovna narozeniny, nenápadně jsem to klientovi navrhnul.
A protože je majitel Zážitků.cz člověk osvícený, slovo dalo slovo a já dostal dárek.
A takto to dopadlo:
Hýčkejte si svého copywritera...
Vypadá to jako sranda, ale obě strany z toho vytěžily maximum.
Zvláště to osobní setkání, pokud vás hned na první byznys schůzce spojí neopren a vodní trysky.
Sám to na sobě pozoruji, jakou chuť mám do všech aktuálních úprav webu i do startující Facebook kampaně.
Ale hlavně – získal jsem přímo od instruktorů na místě info, které vám v podkladech do e-mailu prostě nepřistane:
- Že vodní skútr má výkon 185 koní. To je přece zajímavý konkrétní magnet – a hned jsem ho použil do headlinu newsletteru: Výkon: 185 koní. Řidič: vaše tělo. Tep: maximální. Výsledek: Letíte!
- Že nemám dělat jisté věci. Znám všechny chyby začátečníků (pocítil jsem je na sobě moc dobře) – a už z toho stříháme další video na propagaci. „Virální potenciál“, řekli by vám v agentuře.
- Cože mám tedy přesně dělat. Princip flyboardingu bych popisoval moc obecně, kdybych si ho nevyzkoušel – teď jsem v „odžitých“ textech daleko konkrétnější.
...přinese vám další bonusy...
Protože jsem ve Vraném nad Vltavou sám letěl, vím, že to není taková malina, jakou předvádějí borci z prima sexy pláže, kde jsou všichni free, cool a in. Napoprvé se to prostě (víceméně) učíte.
Takže jsem na web napsal svůj testimonial (a upravil ten od Kláry Ž.), abychom čerstvou novinku přiblížili normálním lidem. Že to dokáže i smrtelník v suchozemském Česku.
Ale nesmí čekat zázraky hned prvních pět minut.
Momentálně probíhají další textové úpravy webu, ale o tom potom (v druhém díle – bude praktický návod).
Prostě a jednoduše: Zážitky.cz si mohou mnout ruce, že jsem flyboarding vyzkoušel a pracuji pro ně s nadšením, jako kdybych se vznášel čtyři metry ve vzduchu.
Popřemýšlejte, jak vašeho copywritera můžete rozmazlit vy. Pokud není máslo, vrátí se vám investice NĚKOLIKANÁSOBNĚ.
...a bude spokojenější
Tak si myslím, že bych tu poučku o „detailním seznámení se s produktem“ měl začít využívat častěji.
Netrpělivě vyhlížím tu zakázku od Lamborghini. Nebo od luxusního masážního salonu. Nebo od... no to taky.
Není to špatné, být copywriter.
comments powered by Disqus