Proč by měl mít copywriter děti?

9. 12. 2013 — 469 OTTOSLOV

Protože mu pomáhají s prací, když ho opustí vlastní múzy. A to se stává víckrát než jednou za deset let. Tak ať máte kreativní zálohu. Rodina musí držet pohromadě.

 

Sedím si takhle jednoho večera za stolem a vymýšlím nový název pro dopravní společnost.

A moc mi to nejde.

Zadání:

  1. Česká firma pro české klienty – preferovaný název má být v češtině.

  2. Pronájem autobusu i s řidičem pro zahraniční cesty – různým skupinám klientů.

  3. Budoucí název musí mít samozřejmě i volnou doménu „xxxxxx.cz.“

Přemýšlím, přemýšlím… ale pořád mě vyrušuje můj šestiletý syn, který si chce se mnou stavět LEGO.

 

Už chodíš do školy? Tak pomáhej!

Čerstvého školáka okamžitě zapojuji do procesu, v krátkosti vysvětluji zadání a čekám od něj návrhy.

Ty první na sebe nenechají dlouho čekat:

  • Bus radosti

  • Spolehlivý vůz

  • Rozvážecí autobus

  • Autobus, co vám splní sny

 

Po první kreativní vlně přichází v následující minutě hned druhá:

  • Jezdi a bav se!

  • Raduj se a nepřemýšlej

  • Netrap se a jeď

  • Nečuč doma a jeď autobusem

  • Nastup si a jeď

  • Vylez a jeď na výlet

 

Zájem nezletilého copywritera neutuchá a během dalších deseti minut mi diktuje:

  • Jeď autobusem dál a bav se

  • Pojď a jeď

  • Nespi a jeď

  • Jeď na oblíbené místo

  • Zažeň trápení a jeď autobusem

 

V první fázi je dovoleno vše – a žádný nápad vám nesmí spadnout hned pod stůl. Co když se za ním skrývá vaše budoucí zaplacená faktura?

Proto vše poctivě zapisuji, pak si procházím jednotlivé synovy návrhy… a najednou to vidím!

 

Chci si jen nastoupit a jet

Vidíte to tam taky?

Nastup si a jeď

Přece znáte tu klasickou hlášku (nejen z výletů), když stojí skupinka před autobusem: „Nastupovááát“.

S autobusem se dají dělat různé věci, ale jako zákazník do něj ze všeho nejdříve chcete nastoupit.

A jsme téměř u cíle. Stačí už jen lehký copy lifting:

  • Vyhodíme nadbytečné „a jeď“.

  • Tykání přenecháme dětem.

  • Takže máme: Nastupte si.

Ale co doména? Bude volná – nebo měl takový nápad už někdo přede mnou?

Doména nastuptesi.cz je volná. A je to doma!

Nastupte si, s. r. o.

 

Pojď a nespi

K předchozím 33 radám, jak být lepší copywriter tedy hned přidávám další:

Pořiďte si děti

Budete je potřebovat, když si vaše múzy vezmou dovolenou.

Dětská hravost a přímočarost je pro vaši práci přesně tou nakažlivou inspirací, kterou potřebujete.

Vždyť šestiletý kluk vám na počkání vychrlí názvy, které zcela samozřejmě začínají akčním slovesem.

Jezdi – Raduj – Netrap – Nečuč – Nastup – Vylez – Jeď – Pojď – Nespi – Zažeň…

Zatímco dítě má v hlavě ihned autobus radosti – vy máte v mysli komplexní řešení v autobusové dopravě.

Skládejte slova spíše jako kostky z LEGA.

 

Prostě si víc hrejte!

 

(Při psaní tohoto článku nebylo zneužito dětské práce. Mladý nadějný copywriter Vojtěch Bohuš, v současné době na stáži v agentuře ZŠ Rašínova – 1. A, dostane za odvedenou kreativu na novém názvu dopravní společnosti svou vysněnou odměnu.)

comments powered by Disqus

Čas od času vám zdarma pošlu rady, tipy
a know-how

Díky! Poslal jsem vám mail. Zkontrolujte
si inbox – nebo případně i spam složku.