- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
20. 12. 2016 — 620 OTTOSLOV
Je celá ilustrovaná, poslední týdny jsem se kvůli ní moc nevyspal, poslední dva dny teda skoro vůbec... ale stálo to za to. U mě dobrý.
Online verzi ORBIS TWEETUS uvidíte na hlavní landing page ke knize.
Je tam i celé shrnutí projektu – a navíc si můžete (před)objednat tištěné vydání kompletní knihy.
Tento článek je teď hlavně pro soutěžící
Tedy pro všechny ty, kteří v prosinci 2015 zareagovali na mou ilustrátorskou soutěž.
A poslali svůj obrázek do připravované knihy.
Mám k vám několik věcí. Půjdeme pěkně popořadě.
1. DÍKY
Jedno velké díky všem, kteří jste uvěřili tomu projektu v době, když jsem mu moc nevěřil ani já. Díky za všechny obrázky, které jste mi tehdy poslali. Dojalo mě to. Fakt.
2. AUTOŘI
S grafičkou Janou Reichel jsme udělali nutný výběr – a 104 ilustrací má v knize nakonec 92 autorů. Zda jste mezi nimi i vy, to lehce poznáte z dvoustrany č. 6–7 v online verzi knihy. Tu najdete na zmíněné landing page – nebo přímo tady na issuu.com.
3. ODMĚNA
Každému, komu uveřejním v knize ilustraci, jsem tehdy slíbil svou knihu „Pište jako copywriter“. Jenže ta kniha ještě není na světě, hned tak nebude, mimochodem se jmenuje už úplně jinak…
… proto se asi nebudete zlobit, když vás jako (spolu)autory odměním jedním kusem právě vydané knihy ORBIS TWEETUS. Upřímně: většina z vás to asi stejně tak pochopila, že dostanou tu ilustrovanou knihu. Takže je to win-win.
4. LOGISTIKA
Tisk knihy mám naplánován na leden, takže chvíli strpení, prosím. Na všechny se dostane, všechny postupně uspokojím. A rád. Nemusíte mi kvůli tomu psát, dostanete ode mě pak e-mail. Vydržte.
Omlouvám se deseti z vás, kterým jsem obrázek v lednu 2016 schválil, ale do knihy neproklouzl. Nehodil se nakonec do našeho typografického konceptu – a grafička mi dala nůž na krk: buď ona, nebo ty obrázky. Tak pardon.
5. SOUTĚŽ
Ze všech ilustrací v knize ještě vyberu tři vítěze, kteří kromě knihy dostanou i slíbenou finanční odměnu. Vyhlášení udělám tady na svém blogu někdy v lednu.
Všechno bude. Jen se teď zkrátka potřebuju na chvíli trochu vyspat. Hlavní pro mě bylo dotáhnout knihu do konce, aby byla připravená na tisk dřív, než všichni upadneme do vánoční svátkové hibernace.
Už je všechny chápu
Vždycky jsem si z nich dělal srandu.
Z těch dlouhých proslovů, kdy nějaký autor (nebo sportovec) děkuje všem svým spolupracovníkům (nebo týmu) za dokončené dílo (nebo vyhraný turnaj).
Jenže ono to tak prostě je. Nikdo není sám pro sebe.
Takže mi nezbývá než pokleknout a děkovat.
Hlavní, velký a grandiózní dík patří grafičce a výtvarné pedagožce Janě Reichel, která si celý projekt ORBIS TWEETUS vzala vizuálně za svůj.
Desítky hodin strávila jen úpravou všech ilustrací – některé z nich by bez úprav byly do tištěné knihy prakticky nepoužitelné.
Pak pro jednotlivé tweety vymýšlela kreativní typografii. Neustále se k návrhům vracela a přepracovávala je.
Kdybych měl Janu platit od hodiny, tak si asi musím vzít nějakou knižní hypotéku.
Bez ní by celá kniha byla pořád v mém šuplíku.
Žádný med před Vánoci
S knihou ORBIS TWEETUS mi pomohla řada dalších lidí.
Činem, slovem, službou, radou či kritikou.
A to jak v začátku projektu, tak při posledním finiši před vydáním.
Jsou to hlavně tito:
- Honza Pospíšil
- Tereza Bartošková
- Pavel Brabec
- David Lörincz
- Adam Hrubý
- Petra Bartoňková
- Sylva Vespalcová
- Karel Novotný
- Roman Lelek
- Tomáš Baránek
- Vít Šebor
- Jakub Oth
Díky díky díky moc.
A vidím, že venku svítá, všechno mám dopsáno… tak to jdu teď všechno dospat.
Musím poděkovat ještě doma rodině. Není to vždy med, žít s copywriterem, který si vymýšlí bláznivé knihy před Vánoci.
Tak.
Užijte si ORBIS aspoň z poloviny tak jako já, když mi v posledních týdnech rostl pod rukama.
Bylo to super.
Otto Bohuš
comments powered by Disqus