- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
8. 12. 2015 — 3759 OTTOSLOV
To není žádný vtip. To je moje spoluautorská nabídka – pro všechny. A ten nejlepší obrázek ode mě navíc získá 5 000 Kč. Nevěříte? Vysvětlím.
To bylo tak. On jel vlak, ona sela mak…
Nenene, zpět.
To bylo tak. Měl jsem jednoho loňského listopadového dne takovou hravou… a chtěl udělat něco zajímavého.
Něco nevšedního.
Něco svého.
A co čert nechtěl, odnesl to Twitter.
Vydal jsem knihu na Twitteru
Napřed zcela bez fanfár a kontextu.
Po celý rok 2015 jsem tam každý den dával jedno moudro.
Ona je to ovšem od začátku kniha, vážení. Ale nebude to jen tak obyčejná kniha. Bude to ilustrovaná kniha.
Na mém Twitteru vydaná, 140 znaky ohraničená a ostatními s láskou namalovaná.
Může se do ní zapojit kdokoli. I vy. Jako dárek za to dostanete mou tištěnou knihu „Pište jako copywriter“.
A než vám řeknu, co přesně jak udělat, tak se podívejte, co už mi druzí namalovali.
Já píšu, vy malujete
Funguje to jednoduše.
Kdo chce, vybere si konkrétní tweet, který ho zaujme – a vytvoří k němu obrázek.
Čistě podle sebe. Jak mu to sedne. Fantazie na maximum. No limits.
Třeba moje oblíbená ilustrátorka Petruccya, která procestovala svět, vytvořila toto:
Tweet z 13. května: Grupa genů: gigant Goliáš, grafik Gutenberg, génius Goethe, guerilla Garibaldi, gazela Garbo, generál Gabčík, guru Gándhí, galaktik Gagarin.
Luboslav Lipovský mi obvykle šije košile na míru, ale je také ilustrátorem – a do knihy mi ušil hypnotickou scénu z koupelny:
Tweet z 4. července: Co musíte udělat, abyste byli tvůrčí? Často jen „nic“. Nejlepší nápady přichází při umývání nádobí, ve vaně, na procházce, u lelkování.
Zpravidla spíše barokní Jan Kottman, který má studio na počítačové animace, mě překvapil vtipnou lekcí z minimalismu:
Tweet z 25. července: Nevěřte, že na velikosti nezáleží. Kdykoli sami váháte, zda na svém webu náhodou nemáte zvětšit písmo… tak je to jasný signál: JO, ZVĚTŠIT!
Radka Nováková, moje dávná láska ze střední, to s pastelkami uměla vždy skvěle. Vybrala si tweet, do kterého vložila větší než malé množství autobiografie:
Tweet z 27. března: Představivost je mocná čarodějka. Používejte silná slova, která vzbudí silné představy. „Sen, říše, tchýně, pohádka, zlo, turista, krev…“
------------------------------------------------
ZKRATKA PRO NEDOČKAVÉ:
Už je vám vše jasné – a chcete znát teď hned pravidla hry?
Tak scrolujte až dolů na odstavec „Namaluj mi beránka“.
------------------------------------------------
U mé knihy se dokonce ukázalo, že Karel Mindless Novotný si rozumí nejen se značkami, ale i se svým vlastním perem:
Tweet z 2. července: Když potkáte ženu/muže, kterou/kterého chcete… ukážete jí/mu hned penis nebo vaginu? Asi ne. Tak na homepage hned neukazujte pokladnu.
(Karlův neomylný výběr tweetu nekomentuji. To by bylo asi na nějakou psychoanalýzu.)
Vystřídáme trochu polohy a dáme si něco něžnějšího.
Třeba nádherný akvarel od Marie Snášelové Štorkové, mimo jiné i ilustrátorky dětské knížky Pohrátky.
Tweet z 20. srpna: Kolouch, kohout s mouchou mnohou / s hloupou chloubou houpou nohou / plovou dlouhou strouhou ouzkou / chroupou oukrop s pouhou houskou.
A co děti – mají si na Twitteru kde hrát?
Mému synovi platím výtvarku na ZUŠ za rohem.
Takže dobrovolnou výzvu zapojit se do mé knihy dostal befelem.
Ale nééé, on maluje rád. Koupil jsem mu temperky – a za odměnu dostal toto:
Tweet z 4. prosince: Výkladní skříň si klidně vyzdobte jako zátiší – ale nezapomeňte na cenovky. Jinak je to jen hezký obrázek, který vám do obchodu lidi neláká.
A tak mě napadlo… co osobně zajít přímo mezi děti?
Jestli by mi nenamalovaly beránka.
Zkusil jsem svůj twitterový koncept otestovat naživo v jednom výtvarném kroužku – v rámci soukromé mateřské školy Malý strom.
Adam (5 let) si vybral těžký tweet – a jeho obrázek mi přijde až strašidelně dobrý:
Tweet z 1. září: S plným břichem neuděláte žádnou revoluci – a nestvoříte ani žádný skvělý text. Na to musíte být hladoví tak akorát. Jako vlci u dveří.
Barevná fantazie Rózy (6 let) mi připomněla, jak moc jsem jako malý miloval fixy:
Tweet z 5. dubna: Byla jedna babka, měla čtyři jabka. Dědek jen dvě okna měl, babce Apple záviděl. Dej mi babko, nakousnuté jabko. Jako ty, potřebuju tablety.
Okamžiky vskutku fantaskní jsem zažil u obrázku pětileté Sofie. Tento konceptuální výtvor možná více oceníte s vysvětlujícím komentářem od samotné autorky:
„Byl jednou jeden nákup a v něm žil chameleon a lidé si mysleli, že je to obyčejný nákup a že tam prodávají obyčejní lidé. A jedna holčička si myslela, že je to záchod, a tak se tam vyčurala a vykakala. A ono to bylo lehátko. A druhý si myslel, že to je obchod a nakoupil si myšlenku. A ten člověk na lehátku si chtěl koupit brýle, i když viděl.“
Tweet z 6. května: Dobří prodejci jsou jako chameleoni. Jejich prvním krokem k plnému měšci je, že se zabarví vždy tak, aby zrcadlili všechny vaše myšlenky.
Celkem mi tam děti za tři hodiny namalovaly přes dvacet obrázků. A dočkal jsem se také prozatím nejlepšího testimonialu na svou osobu.
Malý Filípek Špondr doma rodičům glosoval výtvarku s panem spisovatelem takto:
„Tati, dnes tam za náma přišel pan umělec – a normálně ještě živej!“
Nádhera. Snad se dožiju vydání své první knihy…
Jo, a už jsem vám říkal, že mám syna?
A že mě poslouchá na slovo? Aspoň co se týče opakovaných nabídek k ilustraci knížky vlastního otce.
Tady mám od něj další úlovek. Na sedmiletýho kluka slušný výkon:
Tweet z 31. května: V úspěšné komunikaci boduje technika zrcadlení. V úspěšném textu boduje to stejné: přirozené zrcadlení jazyka, kterým mluví sami čtenáři.
Namaluj mi beránka… i ty!
I ty. Nebo ty. Nebo vy. Anebo vy všichni.
Můžete kdokoli.
Chceš(te) se zapojit do mé knihy? Bude mi ctí!
Postupuj(te) následovně:
- Vyberte si volný tweet. Vybírejte zde. Volné tweety jsou ty, které nenajdete v „seznamu zabraných tweetů“ dole pod tímto článkem. Průběžně aktualizuji.
- Namalujte k němu obrázek. Můžete čímkoli a jakkoli. A cokoli vás k danému textu napadne. Hlavně, ať to jde přímo z vás. Ať z toho máte radost. Ať je to originál.
- Pošlete mi ho. Ideálně ve formátu JPG nebo PNG – a v rozumné tiskové kvalitě. Takže ne velikost 100 kB… ale minimálně 1 MB. Klidně i víc. Děkuji.
Posílejte na můj e-mail ja@ottocopy.cz – a do předmětu určitě napište: „TWITTER“.
Moc to neodkládejte, protože deadline na poslání obrázku je 31. leden 2016!
A prosím vás…
… neposílejte žádné rychlokvašené mazanice bez hlavy a paty.
Budu si samozřejmě vybírat, co nakonec v mé (= naší společné) vytištěné knize bude.
Rád vyberu každý zajímavý, upřímný a originální výtvor.
Nezáleží na tom, jestli umíte malovat. Ale jestli se umíte malováním bavit.
Chceme si udělat radost, přece.
Otto tu jde.
Co za obrázek? Má kniha + 9 000 Kč
Každý, jehož obrázek do Twitter knihy vyberu, ode mě zdarma dostane tištěnou knihu „Pište jako copywriter“.
Vyjde na jaře 2016 – a kromě známé trilogie bude obsahovat také zcela nový 4. díl (plus další materiály).
A to není vše. Udělejme z toho trochu i soutěž.
Tři nejlepší obrázky dostanou kromě knihy také autorský honorář. Extra povedené ilustrace rád odměním, s tím nemám problém.
1. místo: 5 000 Kč
2. místo: 3 000 Kč
3. místo: 1 000 Kč
Takže motivaci máte… a můžete začít malovat.
Výtvarnou úroveň soutěže mi pomůže posoudit Petra Bartoňková, Karel Novotný a můj syn.
Obrázky mi nezapomeňte poslat do 31. ledna 2016.
A teď musíte udělat poslední věc
Určitě máte ve svém okolí někoho, kdo rád kreslí. Kdo se narodil, aby maloval.
Pro koho je tato ilustrátorská výzva jako ulitá.
Máte? Jasně, že máte! Každý někoho takového zná.
Tak mu pošlete odkaz na tento článek, prosím!
Uděláte radost mně, jemu/jí – a vlastně i sobě.
Díky moc. Předem. A všem.
Otto Bohuš
----------------------------------------------------------
P.S. Tady je slíbený „SEZNAM POUŽITÝCH TWEETŮ“. Jde o texty, ke kterým už v knize obrázek mám – takže pro ně již obrázky nedělejte.
Vyberte si k vašim obrazovým hrátkám jakýkoli jiný tweet, který NENÍ v tomto seznamu níže - řadím chronologicky:
Tweet z 1. ledna: Novoroční pusa & objetí: tradice po staletí. Jen pozor na velká předsevzetí. Dopřejte jim Nanebevzetí – jinak strávíte rok 2015 v zajetí.
Tweet z 4. ledna: Šaty dělaj člověka. A slušivý kabátek zase copy. Oblečte svůj text do autority doktorského pláště – a hned prodáte víc kapek do nosu.
Tweet z 10. ledna: Psát, psát, psát, psát, číst, číst, psát, psát, spát, číst, psát, srát, psát, psát, číst, číst, psát, číst, psát, spát… Můj život v kostce.
Tweet ze 14. ledna: Inspirace (1, 7) – Kreativita (1, 2, 5, 6) – Motivace (4, 8) – Perspektivní (3) – Inovace (2, 5, 6, 8). (V závorce jsou uvedeny alergeny.)
Tweet z 21. ledna: Mám 42 zbraní: a, á, b, c, č, d, ď, e, é, ě, f, g, h, ch, i, í, j, k, l, m, n, ň, o, ó, p, q, r, ř, s, š, t, ť, u, ú, ů, v, w, x, y, ý, z, ž
Tweet z 23. ledna: Mám pro vás super tip, jak na váš super web dostat opravdu super texty. Najměte si na to super copywritera a zaplaťte mu super peníze.
Tweet z 28. ledna: Při psaní vás drží zpátky jediná věc – vy sami. Nešlapte tolik na brzdu. Když píšete, tak to musí lámat skály! Fantazie dává textu křídla.
Tweet ze 7. února: Představa „kreativce“, který sype řešení z rukávu, je romantický blábol. Být „kreativní“ je dennodenní řehole. Nápady se musí vysedět. Nuda.
Tweet z 10. února: Na poradách v Amazonu je prý vždy jedna prázdná židle – má připomínat zákazníka. Postavte před sebe prázdnou židli, když píšete text na web.
Tweet z 13. února: Před třiceti lety neměl mobil nikdo. Do pěti let bude na světě víc smartphonů než lidí. Co to přesně znamená pro texty… to se zatím neví.
Tweet ze 7. března: Chuck Norris začal dělit nulou den nato, co postavil dům, ve kterém se narodil, aby pak za sebou prásknul lítačkama a šel zabít Mrtvé moře.
Tweet z 8. března: Mozek vás klame. Říká vám, že to, co o vlastním byznysu víte vy, musí přece nějak tušit i jiní. Pokud tak začnete i psát, vítejte v pekle.
Tweet z 19. března: „Sedávej panenko v koutě, však oni najdou tě…“ Kdepak. Není povinností zákazníka, aby si vás hledal. Vaše práce je najít tyto zákazníky.
Tweet z 23. března: Nic se nezměnilo. Co jsme jako děti chtěli nejvíc slyšet? Pohádky. Co jako dospělí chceme nejvíc slyšet? Pohádky. Příběhy. Story. Fantazie.
Tweet z 27. března: Představivost je mocná čarodějka. Používejte silná slova, která vzbudí silné představy. „Sen, říše, tchýně, pohádka, zlo, turista, krev…“
Tweet z 2. dubna: Ekologicky se lze chovat i na internetu. Než spustíte do e-smetiště další blog, ptejte se: „Mám do toho chuť? Mám na to čas? A inspiraci?“
Tweet z 5. dubna: Byla jedna babka, měla čtyři jabka. Dědek jen dvě okna měl, babce Apple záviděl. Dej mi babko, nakousnuté jabko. Jako ty, potřebuju tablety.
Tweet ze 7. dubna: „A potřebujeme mít na webu Novinky!“ Ne, nepotřebujete. Protože je nebudete plnit. A půl roku stará aktualita vás bude jen strašit ze sna.
Tweet ze 14. dubna: Pokaždé, když napíšeme špatný odstavec, zbytečnou větu nebo slovo navíc, vymře v deštném pralese jeden živočišný druh. Chraňme si přírodu.
Tweet ze 17. dubna: Twittere náš, jenž si na počítačích, rozšiř se feed tvůj, přijď URL tvé, buď apka tvá a neuveď nás mimo wifi, ale zbav nás Facebooku. Tweet
Tweet z 20. dubna: Dnes si připomínáme 126. výročí narození Adolfa Hitlera. – Takové kalendárium jistě přitáhne pozornost. Aber Achtung, možná i blitzkrieg.
Tweet z 24. dubna: „Čím mám krmit fanoušky na sociálních sítích?“ No určitě ne fotkami z obědů nebo vašeho dopoledního lattéčka. Ukažte jim spíš vaši práci.
Tweet ze 27. dubna: Kdo je silný, ten konkurenci přepere. Kdo je bohatý, ten si koupí billboard na D1. Kdo je chytrý, ten ostatním rozdává. A získá vždy nejvíc.
Tweet z 3. května: Dva totožné hrníčky. K nerozeznání. Pak se dozvíte, že jeden vyrobili v chráněné dílně. Ten druhý je z Tesca. Už mají jinou cenovku, že?
Tweet z 6. května: Dobří prodejci jsou jako chameleoni. Jejich prvním krokem k plnému měšci je, že se zabarví vždy tak, aby zrcadlili všechny vaše myšlenky.
Tweet z 8. května: Mnoho psů, zajícova smrt. Dejte víc než jednu myšlenku do jednoho odstavce textu, a pak se dívejte na rychlou smrt čtenářovy pozornosti.
Tweet z 13. května: Grupa genů: gigant Goliáš, grafik Gutenberg, génius Goethe, guerilla Garibaldi, gazela Garbo, generál Gabčík, guru Gándhí, galaktik Gagarin.
Tweet z 23. května:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… (A pak že 140 teček je tu limit.)
Tweet z 25. května: 1. ZÁSADA NÁZORNOSTI: „Co nedaří se ti dobře popsati, to jednoduše obrázkem nerozpakuj se ukázati.“ (Ze spisu J. A. Komenského „Text hrou“.)
Tweet z 31. května: V úspěšné komunikaci boduje technika zrcadlení. V úspěšném textu boduje to stejné: přirozené zrcadlení jazyka, kterým mluví sami čtenáři.
Tweet z 9. června: Zkuste si, že vytvořit srozumitelnou větu či souvětí, ve kterém nesmíte použít první písmeno z *becedy, není obtížnější, než si teď myslíte.
Tweet z 14. června: „Ubytujeme vás v našem hotelu“ je prd příběh. „Ubytujeme vás v našem hotelu, kde každý pokoj navrhl jiný architekt“ je už story jako hrom.
Tweet z 16. června: Pro samé stromy nevidíte les. Neřešte v textu každé druhé slovo, dokud jste nevylezli na posed – a nezmerčili z nadhledu ten hlavní PROBLÉM.
Tweet z 19. června: „Ostrý vrták nezkušené zubařky se pichlavě zabodával přímo do mého obnaženého nervu…“ (Je zajímavé, jak některá slova bolí víc než jiná.)
Tweet z 26. června: Spousta lidí chce napsat knihu. Ale málokdo už si pořídí kalendář, aby vyplňoval 365 okének v roce, že každý den na té své knize fakt maká.
Tweet z 29. června: Ano, je to těžké, ale zkuste to: Předstírejte, že jste někdo úplně jiný, kdo o vás neví vůbec nic. Tak. A teď tomuto cizinci ukažte váš web.
Tweet z 2. července: Když potkáte ženu/muže, kterou/kterého chcete… ukážete jí/mu hned penis nebo vaginu? Asi ne. Tak na homepage hned neukazujte pokladnu.
Tweet z 4. července: Co musíte udělat, abyste byli tvůrčí? Často jen „nic“. Nejlepší nápady přichází při umývání nádobí, ve vaně, na procházce, u lelkování.
Tweet z 5. července: „Nedoretvítuješ-li tento třikrát retvítovaný tvít, zrekvíruje ti tvé tři svetry natvrdo sestra Tvitrana.“ Řekněte rychle 10x za sebou.
Tweet z 20. července: Při vymýšlení názvu společnosti myslete na více jazyků. Třeba takové „DANONE“. Je tam „ANO“ i „NE“. Rusky „DA“, anglicky „NO“. Nebo NE?
Tweet z 23. července: Máte nějaký opravdu skvělý, čtivý, konkrétní a lidsky napsaný ohlas na vaši službu? Máte? Tak si ho dejte na homepage webu – všem na oči.
Tweet z 25. července: Nevěřte, že na velikosti nezáleží. Kdykoli sami váháte, zda na svém webu náhodou nemáte zvětšit písmo… tak je to jasný signál: JO, ZVĚTŠIT!
Tweet z 28. července: Za trochu konverzí šel bych online kraj / Šel s kódem odkrytým a šel bossy / Šel v lednu, v duši máj / Šel vichřicí, však slyšel svoje Kossy
Tweet z 31. července: Prodej vyžaduje jediné: dostat ze zákazníka "ano". Lépe to jde, když jedno velké obávané "ANO", rozdělíte do řady menších nenápadných "ano".
Tweet z 11. srpna: Chcete umět dobře psát? Opravdu hodně dobře umět psát? Pak musíte napřed: číst, číst, číst, číst, číst, číst, číst, číst, číst a hodně číst.
Tweet z 13. srpna: „A hlavně tam dejte ta KLÍČOVÁ SLOVA!“ Jo, souhlas. A klíčová slova jsou taková, která odemykají hlavy, srdce, peněženky a kreditní karty.
Tweet z 16. srpna: Nejlepší lék na prokrastinaci je myšlenka na svoji vlastní smrt. Připomínka toho, že tu nebudete, ve vás inspiruje to, co vše ještě uděláte.
Tweet z 18. srpna: Když začnete psát a najednou to začne hodně bolet… je to znamení, že něco děláte dobře. Spisovatele, básníky nebo copywritery to bolí pořád.
Tweet z 20. srpna: Kolouch, kohout s mouchou mnohou / s hloupou chloubou houpou nohou / plovou dlouhou strouhou ouzkou / chroupou oukrop s pouhou houskou.
Tweet z 23. srpna: Jaký je směr pozornosti, takové budou výsledky. Buď můžete detailně pitvat, proč od vás zákazníci odcházejí… nebo proč s vámi zůstávají.
Tweet z 24. srpna: Když koupíte svým malým dětem na Vánoce whiteboard, tak se jednoho dne naučí psát a vy na něm po ránu najdete vzkaz „Seš superman, táto“.
Tweet z 1. září: S plným břichem neuděláte žádnou revoluci – a nestvoříte ani žádný skvělý text. Na to musíte být hladoví tak akorát. Jako vlci u dveří.
Tweet z 13. září: Čím větší/bohatší/velkorysejší dárek jim dáte při prvním setkání, tím víc budou lidé pozitivněji vnímat vše, co je spojené s vaší značkou.
Tweet ze 17. září: Škola – základ průseru. Naučili nás, že text je věc FORMÁLNÍ, máte užívat VÝZNAMNÁ slova a čím větší ROZSAH, tím víc moudrosti. Ajajajajaj.
Tweet z 20. září: VEGE –TRHY – ČAJE – DĚTI – RAW – TAI CHI – EKO – KURZY – JÓGA – BYLINKY – DÍLNY – FARMÁŘI – BIO – PSYCHO – SOCIO. (Dnešní doba v kostce.)
Tweet z 25. září: A kdo vlastně říkal, že psaní není konverzace? Že se při psaní máte držet zpátky? Že máte ctít formu? Že psaní není hra? Pište, jak mluvíte!
Tweet ze 27. září: Lidé prostě chtějí věřit na „magic button“. Geniální recept. Jednoduché řešení. Když ho navíc máte, tak se s tím rovnou takto pochlubte.
Tweet z 28. září: Svatý Václave, vévodo české země, šéfe náš, pros za nás vedení, dej nám víc státních svátků a nedej zahynouti v přesčasech nám ni budoucím.
Tweet z 3. října: Psaní je jako sraní. Někdy na to sednete a vypadne to jako hrášek z lusku. Jindy to taháááte z paty. A většinu z toho nakonec spláchne čas.
Tweet z 5. října: DVĚ HLAVNÍ MEGAKLIŠÉ pro slogany či nadpisy: 1) „Budoucnost XY je tu“ – 2) „Vítejte ve světě XY…“ – Nenenenene. To si raději ukousněte ruku.
Tweet z 16. října: Proč se zastavíte u výlohy trafiky? Protože tam čtete něco jako „Probudil se na pitevním stole“ a ne něco jako „Pomáháme zákazníkům uspět“.
Tweet ze 17. října: Představte si tu nesnesitelnou lehkost internetu, kdyby lidé na web mohli psát jen tehdy, pokud mají jasno v tom, co chtějí textem získat.
Tweet z 18. října: Prodáváte šampon? Prodávejte vůni vlasů. Nabízíte zájezd? Nabízejte vůni dálek. Propagujete restauraci? Propagujte vůni kuchyně.
Tweet z 31. října: Cigára, telefon, džíny, bio rohlík, auto, počítač, panák v hospodě… kupujeme si vždy image. Další argumenty jsou jen potravou pro náš rozum.
Tweet z 3. listopadu: Proč za nadpisem nikdy nepište tečku? Zaprvé: je to v pravidlech. Zadruhé: tečka vždy ukončuje větu… i čtenářovu pozornost. A to nechcete.
Tweet z 5. listopadu: Můžete se textem snažit jak chcete, ale ze všeho nejdřív se ujistěte, že ho vůbec někdo uvidí. V prázdném kostele též žádnou duši nespasíte.
Tweet z 8. listopadu: Neproste na vašem webu o „malý finanční příspěvek“ – ale o malý příspěvek na pastelky (MŠ), nové struny (band) nebo profi štětce (malíř).
Tweet z 15. listopadu: JAK POZNAT SKVĚLÝ NÁPAD? Když vás donutí zvednout obočí. Když se může používat i za třicet let. Když toužíte, abyste na něj přišli vy sami.
Tweet ze 17. listopadu: Svoboda ničí kreativitu. Svobody by se měl každý textař bát. Svoboda je nejhorší možné zadání od klienta. Svobodě chybí kreativní omezení.
Tweet z 18. listopadu: Jaké ambice, takový text.
Tweet z 20. listopadu: Dobře ošetřený text, pečlivě podávaný po malých promyšlených odstavcích, neškodí při vhodné konzumaci v jakémkoli množství normostran.
Tweet z 22. listopadu: „Když mléko Carnation si dám / tak nedojím, hnůj nekydám / jen plechovčičku vezmu si / místo cecíku do pusy.“ Prostě psát jazykem čtenáře.
Tweet z 23. listopadu: Kopírujte, kopírujte, kopírujte, kopírujte. Dokud nebudete géniové reklamy, tak není žádná hanba kopírovat textové nápady géniů před vámi.
Tweet z 24. prosince: Milý Ježíšku, dnes mi pod stromeček přines dva nové weby, tři sociály, kopu lajků, tisíce zakázek, žádné reklamace a bezedný e-mailing list.
Tweet ze 27. listopadu: Bola nebola, jedna Ebola, a tá sa dočula, že vraj Etiópia, kam nezablúdi ani mula, má ideálnu krvnú skupinu nula. Tak šla a všetko pobila.
Tweet z 28. listopadu: Napsali jste text. Ale váháte. Nevíte. Přemýšlíte. Chcete radu. Čekáte. Nejste si jistí. Zda je to dobré… Poznáte to lehce: dejte text ven.
Tweet z 4. prosince: Výkladní skříň si klidně vyzdobte jako zátiší – ale nezapomeňte na cenovky. Jinak je to jen hezký obrázek, který vám do obchodu lidi neláká.
Tweet ze 7. prosince: E-mail je váš nejlepší obchodní zástupce: NEzaloží odbory. NEchce zvýšit plat. NEvyspí se s vaší sekretářkou. NEukradne vám databázi.
Tweet z 10. prosince: Jeden trik, jak za nulové náklady zařídit šíření vaší zprávy. Připište na konec textu větu: „… a nikomu o této důvěrné nabídce neříkejte.“
Tweet z 11. prosince: Dobrá kořalka se těsně po vypálení ředí poměrem 50:50 s vodou. Dobrý text těsně po vytvoření klidně nařeďte poměrem 80:20 – emoce:logika.
Tweet z 12. prosince: Proč se snažit vcítit do myslí zákazníků? Protože lidé mají ke svým myšlenkám stejný vztah jako k dětem: ty svoje mají prostě nejraději.
Tweet ze 14. prosince: Zaměňte v životě slovo „musím“ za „chci“ – a bude líp. Stejně tak při prodeji ty druhé nepřesvědčujte, že něco potřebují – ale že to chtějí.
Tweet z 15. prosince: Svezte se po praktické U-rampě, kdykoli potřebujete dobrý nadpis. Udělejte ho: U-nikátní, U-rgentní, U-žitečný. A pak sledujte ten ú-spěch.
Tweet z 16. prosince: Jste v textu LEV, nebo LASICE? Ten první píše silně a jasně. Druhý miluje slova jako „mohlo by, snad, možná, pravděpodobně, třeba, doufáme…“
Tweet z 18. prosince: „Představujte si u tvorby textu konkrétního člověka.“ Ano. Váš text bude navíc extra srozumitelný, když si budete představovat svou tchyni.
Tweet z 21. prosince: Nejlepší reklama je zdarma. Sepište své know-how do e-booku – a postarejte se, ať ho odkudkoli mohou „ukrást“. Tak se o vás dozví všichni.
Tweet z 22. prosince: Netlačte na pilu – špatně pak řeže. Nepřesvědčujte čtenáře hned na začátku textu, že se má cítit jinak. Napřed ukažte, že víte, jak se cítí.
Tweet z 23. prosince: Napsat dobrý text je těžké. Ale jde to o dost snadněji, když si ztišíte telefon, zavřete dveře, e-mail i ta okna s Facebookem a Twitterem.
Tweet z 25. prosince: Kdo se moc (a špatně) ptá, moc (a špatných) zpráv se dozví. Ptejte se v textu na (řečnické) otázky, po kterých uslyšíte čtenářovo „ano“.
Tweet ze 27. prosince: Lidé nereagují na nebezpečí, ale na nebezpečí, které si umí živě představit. Nevyděsí je „ztráta dat“, ale „ztráta disku s fotkami milenců“.
Tweet z 29. prosince: Nejcennější cesta ven je dovnitř. Když při hledání inspirace těkáte všude okolo, zapátrejte pořádně sami v sobě. Pak to nejlepší půjde ven.
Tweet z 30. prosince: Brandová snídaně za 5 minut: vstanete, oblečete si Mango, zavoláte Orange, rozkliknete Apple, vymačkáte BlackBerry – a do čaje Honeywell.
Tweet z 31. prosince: „To nejlepší na konec.“ Ale prd – tuto pravdu si nechte třeba do postele. V textu dejte to nejlepší i na začátek. Jinak to bude váš KONEC.
comments powered by Disqus