- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
26. 4. 2017 — 795 OTTOSLOV
… to byste chtěli vědět! Ale vždyť jo, dozvíte se. Už za pár chvil, o několik odstavců dále. Půjdeme pěkně popořadě.
Napřed ještě jednou děkuju všem, kteří se zapojili do soutěže ke knize ORBIS TWEETUS.
Přes 180 došlých obrázků ale muselo projít sítem. Trochu benevolentním sítem u mě... a pak daleko tvrdším u grafičky projektu, Jany Reichel.
Nakonec se do knihy dostalo 104 ilustrací.
Ale jak vybrat ze stovky prací jen tři nejlepší?
Byla to muka. Jenže medaile se taky nerozdávají všem zúčastněným.
Ještě před udělením tří hlavních cen je tu proto...
Zvláštní cena poroty
Jako speciální ocenění těm, kteří skončili těsně pod stupni vítězů.
A tu Zvláštní cenu hned naporcujeme na tři díly.
Protože tu máme trio ilustrací, které jsou něčím výjimečné:
- NEJÚDERNĚJŠÍ
Autor: Barbora Paloncová
Ilustrace k tweetu: Mám 42 zbraní: a, á, b, c, č, d, ď, e, é, ě, f, g, h, ch, i, í, j, k, l, m, n, ň, o, ó, p, q, r, ř, s, š, t, ť, u, ú, ů, v, w, x, y, ý, z, ž.
Ta ilustrace vypadá velmi jednoduše, ale pořád se k ní vracím. Každý si v tom může najít, co to pro něj znamená. Síla slova, písmena jako munice, text coby dávka ze samopalu, odpovědnost za vlastní zbraně… no je tam toho dost.
- NEJHYPNOTIČTĚJŠÍ
Autor: Gabriel Obrzut
Ilustrace k tweetu: Mnoho psů, zajícova smrt. Dejte do jednoho odstavce víc než jednu myšlenku a pak sledujte rychlou smrt čtenářovy pozornosti.
Když mám den, tak se na ten obrázek dokážu dívat celé minuty. Skvěle vytváří dojem prostoru, který není úplně vidět – ale přesto ho tam jasně cítíte. Jako by chyběl jen kousek a vy jste se ocitli „tam za zrcadlem“. A seděli vedle těch psů. Protože tím zajícem být fakt nechcete.
- NEJCITLIVĚJŠÍ
Autor: Vlaďka Kočvarová
Ilustrace k tweetu: Kdo píše, skládá hudbu. Písmeno je notou, věta taktem, syntax melodií, gramatika partiturou… a román symfonií. Text musí hrát.
Zvláštním způsobem mě ten obraz fascinuje. Je to tak krásně znejisťující… Beru to jako originální připomínku toho, že svůj život vlastně nemáme pod kontrolou. I když vytváříme spoustu technik, strategií a tabulek, aby tomu tak bylo. Ale není.
Všichni autoři, kteří mají v knize svůj výtvor, ode mě získají zdarma jeden výtisk knihy – jak bylo už dřív domluveno.
Ale tito tři autoři dostávají kromě Zvláštní ceny poroty ještě jednu knihu ORBIS TWEETUS navíc.
Potlesk pro tři odvážné!
A zasloužený.
Vyhlášení prvních tří cen
A rovnou z fleku.
Žádné zalepené obálky, žádné dlouhé pohledy do kamery.
Jdeme na to:
3. místo – odměna 1 000 Kč
Autor: MARTINA LUŠŇÁKOVÁ
Ilustrace k tweetu: Netlačte na pilu – špatně pak řeže. Nepřesvědčujte čtenáře hned na začátku textu, že se má cítit jinak. Napřed ukažte, že víte, jak se cítí.
Na první pohled „normální“ ilustrace je vlastně dokonalá v tom, jak málo jí ve výrazu stačí, aby vyjádřila vše podstatné. Všechno tady funguje. A to se cení. Je to i paralela ke skvělým textům: těm také stačí málo, aby dosáhly svého. Jednoduchost vítězí.
2. místo – odměna 3 000 Kč
Autor: SILVIA SANETRIKOVÁ
Ilustrace k tweetu: Pro samé stromy nevidíte les. Neřešte v textu každé druhé slovo, dokud jste nevylezli na posed – a nezmerčili z nadhledu ten hlavní PROBLÉM.
Rozhodně nejpropracovanější ilustrace ze všech. Speciálně oceňuji tu jemnou melancholii sov, které dávno nejsou, čím se zdají být... Moc nebylo nad čím váhat: toto byl jeden z favoritů na konečné vítězství. Nakonec těsně druhé místo. Jo a vidíte tam taky toho šneka?
1. místo – hlavní odměna 5 000 Kč
Autor: JIŘÍ KOLÁŘ
Ilustrace k tweetu: Nejlepší lék na prokrastinaci je myšlenka na svoji vlastní smrt. Připomínka toho, že tu nebudete, ve vás inspiruje to, co vše ještě uděláte.
Přiznávám: toto mě zasáhlo hned, jakmile jsem obraz uviděl ve svém inboxu. Od té doby jsem ho různě otáčel, zpochybňoval, relativizoval, leč marně. Bílý primalex, plakátové barvy, mouka, sůl… a co to s člověkem udělá. Se mnou teda rozhodně.
Dámy a pánové… Jiří Kolář je vítězem ilustrátorské soutěže ke knize ORBIS TWEETUS.
Gratulace!
Potlesk pro tři medailisty.
A vlastně i pro vás pro všechny. Ještě jednou díky.
Vím, co vás teď zajímá
„No a kdy teda herdek bude ta kniha vytištěná, Bohušu? Už seš trapnééé, jak pořád není!”
Klíííd. Všechno mám pod kontrolou.
Raději být chvíli trapný, než uspěchat přípravy crowdfundingové sbírky.
V květnu spustím kampaň na tisk knihy – na hithit.cz.
Chci vytisknout 2 000 kusů. Jo, fakt tolik.
Ať taky ostatní vidí, co všechno může vzniknout ze 140 znaků na Twitteru – když se do toho položí i další fanoušci.
Ted už jen doladit novou obálku, dostříhat a dozvučit video, domluvit další PR podporu, dopsat odměny, dodododododo… ten to-do list je do-do-docela do-do-dost dlouhý.
Ale v pohodě. Už finišujeme.
Již brzy na vašem displeji čekejte pořádný hit(hit).
comments powered by Disqus