- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
33 rad, jak být lepší copywriter – 1. část
30. 8. 2011 — 616 OTTOSLOV
Nebojte, bude to i vtipné. Ale teď vážně:
1. Objevte to v sobě
Nebo si raději vyberte něco jiného. Kouzlit se slovy těžko můžete, pokud nevlastníte Filipa, nečtete, nemáte dobrý humanistický rozhled, nejste srovnaní sami se sebou.
Nemáte přirozený jazykový cit? Nelamte to přes klávesnici.
2. Naučte se česky
Samozřejmost? Tak si projeďte různé weby. Sýla, co? Čeština je jeden z nejtěžších jazyků světa. A psát zcela bez chyb je umění. Za každým uměním stojí učení, cvik, opakování.
Pokud tedy nejste neomylní, co nepotřebují žádnou pomoc.
3. Naučte se anglicky
Not to know English means, for sure, to close the door to money and to open the door to poverty. A to nechcete, nicht war? Předepište si lék na motivaci a pak pravidelný dril.
Navíc si musíte přečíst jednu moc zajímavou knihu.
4. Běžte na kurz
Pokud začínáte, chcete začít nebo vám to už delší dobu vrže – nelitujte peněz a investujte je do inspirace. A nejlépe té zhuštěné. Ano, přihlaste se na copywritingový kurz.
A proč chodit k tovaryšům, když můžete mít přímo kováře.
5. (Ne)sledujte konkurenci
Být blízko konkurence je velká mantra. Jasně – vědět, co se kde šustne, je samozřejmě fajn. Ale bacha. Ať ty headliny nejsou jak od Tučka & Šlajse. Nebo od Šlajse & Tučka?
Raději udělat originální chybu než líně opisovat sousedy.
6. Čtěte, čtěte, čtěte!
Někdy si říkám, jaký bych byl asi copywriter, kdybych místo FF studoval VUT (nic proti stavařům)... Ty hodiny nad knihami se přece jen vyplatily. Začněte třeba Mužem bez vlastností.
A ona Cesta do hlubin noci vám taky něco dá. Doufám.
7. Specializujte se
Opravdu vynikáte ve všem? Nadmíru skvěle vám jde web copy, direct (e)mailing, slogany, názvy, PR články, všude byli, všechno znáte, mistři světa? Netlačte se do všeho.
Zaměřte se na něco. Sami poznáte co. Důvěřujte intuici.
8. Neposlouchejte klienty
Jistě, nadsázka... Ale pointa je snad jasná: pište copy, které klienti potřebují, ne které chtějí. Že rozumí svému byznysu, ještě neznamená, že ví, jak ho (na webu) dobře prodat.
Nejste reklamní služka pro všechny. Poznejte svou cenu.
9. Sportujte, sakra!
Jen tak si udržíte rovnováhu a čistou mysl. 16 hodin za komplem ať sedí ajťáci. Pokud máte být kreativní – vyjeďte na kolo, plavte, běžte do lesa, slezte horu, cvičte jógu... cokoli.
Když nehýbete tělem, přestanou se vám hýbat i myšlenky.
10. Dejte si půst
Uvidíte, jak vám to pak bude psát! Tolik energie, co po týdenním půstu, jste měli naposledy v MŠ. Vaším nepřítelem není Václav Klaus, ale umělá sladidla a maso z velkochovů.
Po dvou půstech říká má duše: Otto, díky! A tělo též.
11. Buďte nad věcí
Neberte se tak vážně. Nedívejte se na TV. Nekupujte noviny. Místo idnes.cz raději denní moudro otce Fourase. Místo Reflexu raději Živel (PDF). Stimulujte se sexem, ne Slevomatem.
S přízemními zájmy z vás bude padat jen přízemní copy.
Bonusová rada
Historie nezačala od Krista. Zjistěte si víc o evoluční biologii. V knihovně si půjčte Třetího šimpanze. Na Vánoce si přejte něco od Konrada Lorenze. Čtěte víc o etologii.
Lidé dnes nefungují o moc jinak, než v době kamenné.
Tak.
To by na obecný začátek stačilo.
Něco z toho jistě platí i pro všechny lidi dobré vůle, co se neživí zrovna copywritingem.
V druhém dílu seriálu si již prosvištíme 11 konkrétních rad, jak přesně krotit slova – aby fungovala, zaujmula, prodávala.
Žádné obecné poučky, co si můžete kdykoli vygooglovat.
Ale pěkně odžité postřehy – jen to, co se mi v praxi osvědčilo.
Už se těšíte, co... já vám to vidím na monitoru.
Kdy vyjde 2. díl?
Až se vrátím z lesa, kde jsem se postil v jogínské pozici se sebranými spisy Mukařovského v ruce, zatímco do telefonu klientům odsekával ne ne ne ne ne...
comments powered by Disqus