- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
12. 1. 2016 — 641 OTTOSLOV
Mladá dynamická firma? S vysokou pracovní morálkou? Orientující se na zákazníky? A právě hledá flexibilní zaměstnance? Tak se na to podíváme.
V dnešní hodině českého jazyka si procvičíme některé časté, ale poměrně vícevýznamové obraty.
Sovy i joby totiž nejsou, čím se zdají být.
Za účelem snížení komunikačního šumu a zvýšení porozumění mezi lidmi i manažery vám přinášíme tento užitečný česko-český překladový slovník.
Osvětluje textová tajemství ve formulacích pracovních inzerátů.
Jak číst nabídky pracovních pozic
Tučně uvádíme nejprve známý slovní výraz – a kurzívou pod ním pak vysvětlujeme jeho pravý smysl.
Na jaké dlouhodobé, stabilní, perspektivní benefity a dynamické, flexibilní, šťastné zítřky nás tedy zaměstnavatelé lákají?
„Odpovídající platové ohodnocení“
= Dvacítku tu záklaďáci nedostávají, kdes na tom byl. První den děláš zadara, pak tři měsíce úkolovou hodinovkou. Budeš rád za patnáctku. Nahrubo.
„Požadujeme časovou flexibilitu“
= Zapomeň, že odejdeš v pět. U nás se flexibilně odchází, až odejde labilní šéf. A ten po tom dynamickým rozvodu nemá stabilní byt, takže spí v práci.
„Možnost profesního růstu“
= Hele, brzdi v tom kariérním rozletu, mladej. Stravenky po zkušebce dostaneš, souhlas… ale na to výjezdní zasedání se sekretářkama si ještě rok počkáš.
„Dobrý pracovní kolektiv“
= A jako mladý a pohodový kolektiv bys nechtěl? Květa je pořád nasraná, ostatní tu věčně nejsou a s Pepou se nedá vyjít, páč je to hroznej poděs.
Zdroj: http://www.prehradavir.cz/obrazky/externi-prispevky/388-img-0001-1.jpg
„Přijmeme šikovné, spolehlivé a pracovité…“
= Tak vážení, hlavně se moc nevytahujte, nedělejte problémy, zbytečně se nevyptávejte, dělejte, co se vám řekne a nechci nic slyšet. Jasný?
„Peníze ihned na ruku“
= Když nám půjdeš před kamerou na ruku a nevadí ti ani anál, tak se určo domluvíme. Volej Robertovi. Ahojky!
„Vyžadujeme základní loajalitu a dochvilnost“
= Ty blbečku jeden nedoučenej! Víš, co je to 5.30? 5.30 znamená, že už budeš na place! Ne že si na 5.30 dáš budíka. Víš, co je to budík?
„Firma s dlouholetou tradicí a stabilním zázemím“
= Mrkej na drát, máme tu už Vindous 7! Sedni si sem a prostě mačkej ctrl vé cé. Jo, a to firemní logo dělal šéfův synátor. Comic Sans dobrý, ne?
„Ubytování a strava zdarma“
= Ti říkám, budeš v té kuchyni makat jak barevnej! A volný víkendy pusť z hlavy – přes zimu se z té horské chaty stejně sám nedostaneš.
„Odolnost vůči stresu“
= Koči, snad ti nevadí ta ruka na zadečku. Ale no ták, nedělej Zagorku, sáhnout si snad můžu. Bože, tebe jebe, že tě v šatně sleduju při převlíkání?
„Volná pracovní doba“
= My už ti ukážeme, co je to multi-level-marketing, chlapečku. Na školení ti vymyjeme palici tak, že už nikdy volný nebudeš.
Zdroj: Neutuchající zdroje všech kvalitních fotospermabank.
A nyní si procvičíme celé věty
Z výše uvedených příkladů (i ze své vlastní praxe) nyní reprezentativně sestavte:
- úvodní flexibilní odstavec do webové sekce „O nás“
- krátký dynamický náborový inzerát do vaší firmy
Oba texty pak spojte v jeden logický celek.
Jako vodítko vám může posloužit tento vzorový text:
Využíváme stabilního zázemí mladé dynamické společnosti v inovativním prostředí interaktivních segmentů multikulturního byznysu. S vysokým pracovním nasazením šijeme optimální řešení našim klientům přímo na míru. Zásadním způsobem tím upevňujeme leaderovskou pozici na trhu a zavádíme novou úroveň kvality komplexních služeb pro naše zákazníky.
Do zkušeného týmu nových profesionálů hledáme flexibilní a proklientsky orientované zaměstnance příjemného vzhledu a loajálního vystupování – s orientací na budoucnost. Odolnost vůči stresu výhodou. Požadujeme individuální přístup a samostatnost se smyslem pro 100% kolektivní práci odevzdanou ve vysoké kvalitě. Nabízíme zajímavé finanční ohodnocení včetně nadstandardních profesních bonusů a dalších možností kariérního posunu.
Závěr celé lekce shrneme v básni
----------------------------
Jazyk český snadný není
na mezilidské pochopení.
Smysl textu často ukryt je
mezi řádky o flexibilitě.
Chceš být jako Gilgameš
pročítáš si dream joby
nevěda, že tím vezmeš
pozici skladníka v Obi.
Klam inzerátů teď znáš
tvrdí: ´Nám není rovno!´
Texty míchají jak guláš
jen místo masa daj hovno.
comments powered by Disqus