- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
The Best of 2012
9. 1. 2013 — 565 OTTOSLOV
Jak se na zákazníka volá, tak se z kvartálních výsledků ozývá... Loni v sadu nám pomrzly meruně, pálenka nebude a celkové hodnocení roku 2012 se tak nese ve velmi chmurném tónu.
Na copywritingovém poli jsem nicméně vykopal pár zajímavých erteplí.
Zde pětice těch nejpovedenějších. Alespoň co si matně vzpomínám.
5. místo
Z tvého e-mailu proběhla za šest let existence triko shopu Bastard.cz jen jedna objednávka. Není to škoda?
Vida, tak se začíná personalizovaný e-mail.
Bastardí trička sice pro mě už dávno ztratila šmrnc. Že to ale bylo kdysi jinak, to mi šikovně a během chvíle připomněl tento e-mail.
V předmětu shrnul to podstatné s aktuálním lákadlem (Proč jen jednou? Poštovné zdarma!). Po rozkliknutí jsem si jako první přečetl mé jméno. A pod tím zmíněnou větu.
I s tím sympaticky nesprávným malým „t“ na začátku. Jaképak formality. Píše bastard, ne?
Poučení: nesekejte direct e-maily jako Baťa cvičky. Na automatické rozesílky beze stopy lidských emocí už začínáme být alergičtí.
4. místo
Tyto slevy jsou příliš vysoké na to, aby je mohl mít každý.
V minulém roce jsem se konečně registroval na Booking.com.
A jeden z jejich newsletterů vždy uvádí tento headline, který vás do vteřiny přenese na jinou planetu – do VIP klubu šokujících cen.
Jste vyvolený, protože dvoulůžkový pokoj s manželskou postelí s výhledem na Baltské moře za 511 korun, to prostě nikdo od vás z baráku mít nebude.
Nebo si to aspoň přesvědčivě myslíte. Díky přesvědčivému copy.
3. místo
Právě u nás nakupuje 1 125 zákazníků, ale vy jste první na řadě :-)
Smajlík tam je v originále. Na homepage mall.cz. Jindy z toho prskám... ale tady to sedí.
Přesně ta textová miniatura, která je zdánlivě nepodstatná... ale má ohromný dopad. Na to, jak vnímáte celý web a jeho vstřícnost vůči vám jako zákazníkovi.
Jste pro ně zkrátka nejdůležitější. U svítící obrazovky vašeho počítače. Skvělý vtípek.
To číslo se samozřejmě mění s denní dobou. Večer to bývá kolem čtyř tisíc. Jak kdy. Pokud se nudíte, nekupujte si mývala, ale sledujte, co dělají Češi v lednu, kdy jsou maximallní slevy.
2. místo
Wow! You must be doing something right.
Touto větou mě uvítal prozatím jediný e-mail od služby SlideShare.
Na konci listopadu jsem tam nahrál svou první prezentaci. A teď má prý 1000 zhlédnutí. Takže gratulace (a nějaký měsíční trial zdarma na PRO účet k tomu).
Ale ten styl! Nabitý pozitivní emocí. Lechtá ego až na půdu. Už mě mají chyceného, už jsem jejich. Jak asi v budoucnu zareaguji na cokoli, co se jmenuje SlideShare?
Učte se. Ta věta je vysoká škola marketingu v 7 slovech. Je to tak prosté:
- Vytvořte novou službu.
- Zajistěte její funkčnost.
- Přiřaďte ke značce emoci.
- Emoci svažte se zákazníkem.
1. místo
Zaplaťte nepoctivým manažerům jízdenku na Pankrác
Absolutní vítěz. A klaním se. Tištěná reklama od Transparency International ČR.
Připomínka podvodů v Dopravním podniku hl. m. Prahy, na jejichž odhalení se tato neziskovka podílela. Na pozadí inzerce šipka, jako když si máte cvaknout lístek v tramvaji.
Sledujte, jak se subtilní slogan pomalu zadírá pod kůži.
Nutí vás k opakovanému čtení. Postupně vám to dochází. Absurdní protimluv prvních čtyř slov pak rozčísne známý symbol pro vazební věznici. Dokonalé.
Reklama byla nenápadnou výzvou ke sponzorství. Ale stačí se i „jen“ zajímat. O jízdní řády společnosti. Kdo nám tu co krade. A s jakou drzostí.
Na tu jízdenku jim rád přispěji. Šméčkaři patří do tepláků.
Pankrác, vystupovat!
comments powered by Disqus4 články, které si ještě musíte přečíst
