- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
3. 11. 2014 — 746 OTTOSLOV
Začíná miniseriál tří článků o Marketing Festivalu 2014. Dnes první díl. Ve středu čekejte další. Světové know-how od tří digitálních evangelistů – v praktické kostce pro každého.
Ať v tom onlinu umíte chodit.
Na úvod se podíváme na to, co tak pospolu hrozně hezky zní: „Technologie. Kreativita. Strategie.“
A uvedeme si to pěkně do kontextu.
To hlavní z přednášky Paddyho Moogana
1. Co filtruje Facebook a Twitter – a jak to obejít?
2. Proč byste si měli přečíst knihu Made to Stick?
3. Kterou otázku si položit před tvorbou obsahu?
4. Kde leží budoucnost „obsahového marketingu“?
5. Jak vlastně roboti předvídají, co chceme najít?
1. Více bran, více lidí
Pláčete nad tím, jak Facebook (či Twitter) ukazuje váš drahocenný obsah jen zlomku fanoušků? Se s tím smiř.
Filtr sociálních sítí prolomíte jediným způsobem: přestaňte dávat rovnítko mezi „Facebook“ a „Naše marketingová strategie“.
Musíte být prostě vidět všude – nejen na sociálních sítích.
Potřebujete pokrýt daleko více míst, kde o vás zákazníci „zakopnou“. A nejen proto, že vám více zdrojů přivede větší a bohatší návštěvnost.
Loyalty is king.
Asi nejdůležitější (a pro markeťáky i n-e-j-b-o-l-e-s-t-n-ě-j-š-í) věta z celé Mooganovy přednášky.
2. Jak dlouho spával Immanuel Kant?
A kdy vstává Haruki Murakami? Namaloval Picasso nějaký obraz i dopoledne?
Podívejte se na The Daily Routines of Famous Creative People.
A máte skvělý návod, jak tvořit (online) obsah, který zaujme – a lidé ho nadšeně sdílí dále. Splňuje totiž všech 6 principů „nakažlivého“ obsahu:
- Jednoduchost
- Překvapivost
- Konkrétnost
- Věrohodnost
- Emotivnost
- Příběhovost
Tyto principy popsali bratři Chip a Dan Heathovi ve své knize Made to Stick.
Až budete příště tvořit obsah, přiložte na něj 6 předchozích principů jako hodnoticí mřížku. Uvidíte, co z vašich nápadů obstojí.
Mít tam vždy alespoň tři čtyři principy věru nezaškodí…
3. Dvakrát slyš, jednou piš
Další skvělý bič na neprodukování obsahu, který nikdo nechce. Stačí jediná otázka:
Which websites do you think would cover and promote your content?
To je přece parádní strategické přemýšlení!
Pokud si nepíšete do šuplíku nebo pro radost, tak byste se měli JIŽ PŘEDEM zajímat o využitelnost obsahu. Polopatě: poslouchat, co kdo vlastně chce.
Jaké weby by asi tak mohly chtít uveřejnit a dále propagovat můj obsah?
Pak už jdete úspěchu výrazně, ale výrazně naproti – ještě předtím, než jste napsali jediné písmenko.
4. „… and mobile first!“
Lomikare, Lomikare, do roka a do dne, zvu tě na Marketingový súd.
Mám déjà vu. Před rokem v Janáčkově divadle mluvil Cyrus Shepard z Mozu i o tom, jak desktopový design vyklízí pole mobilním verzím už ve fázi přípravy obsahu.
A letos má Paddy Moogan na slidu Petera Meyerse z Mozu a říká: „Dr. Pete měl pravdu… obsahový marketing se dnes rovná mobilní marketing.“
Na desktop umí každý narvat spoustu balastu.
Ale udělat přehlednou a srozumitelnou grafiku pro smartphone či iPad… to už chce moral. A nutí vás to vynechávat ozdůbky, jasně myslet a precizně formulovat.
Což je pro kvalitní obsah hotové požehnání.
Jediné co, tak: nečekejte od zákazníků na mobilních verzích hned dukáty.
Všichni si to na smartphonu v práci rádi prohlédnou… Ale zaplatí až doma z laptopu. Zvyk.
(K dokonalému uzavření kruhu: Peter Meyers letos na Marketing Festivalu byl také. Ale jeho přednáška o Googlu mě zklamala. Tak příště – a třeba o „mobile first“.)
5. Content? Kontext!
Vzpomínáte si, co se stalo, když jste něco zadali do Googlu před osmi či deseti lety?
Dostali jste úhlednou stránku deseti stejných modrých linků. Žádné speciální výsledky, žádná velká věda.
A dnes?
Roboti mezitím vystudovali vysokou onlinovou – a kromě explicitní části dotazu daleko více vyhodnocují i řadu implicitních faktorů.
Kdo dotaz položil? Z jakého zařízení? Z počítače, z iPhonu, z tabletu? Kde se zrovna nachází? Jakou má tato poloha souvislost se zadanou frází? Nechce on(a) náhodou vědět…
Roboti čím dál sofistikovaněji předvídají, co chceme vidět. A podle toho upravují i obsah a formu výsledků. Podle Moogana bude význam implicitní části otázky stoupat.
Kontext bude vládce.
Co to znamená pro vás? Přestaňte bláznivě měřit „brandová“ a „nebrandová“ klíčová slova – ale prostě si všímejte jejich úspěšnosti.
Nechtějte jen slepě „měřit sessions“ – ale začněte „měřit lidi“.
Prostě trochu citu…
RESUMÉ PŘEDNÁŠKY:
- Facebook není spása. Investujte čas i do dalších marketingových kanálů.
- Nejvíc lidé šíří jednoduchý, konkrétní, překvapivý příběh s emocemi.
- Budování obsahu je vám naprd, když nevíte, pro koho a proč ho děláte.
- Přemýšlejte nad obsahem: jak bude vypadat na mobilu nebo v tabletu?
- Kontext je základní věc, bez které se budete točit jako myška v bubnu.
comments powered by Disqus