- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
Když prodává strach
17. 2. 2013 — 461 OTTOSLOV
Zaručený textový návod na prezidentské volby. Stačí vybírat schránku. V lednu mi přišel korespondenční lístek. Psal Miloš Zeman.
První strana vypadala následovně:
Celé to bylo takové úsměvné a už jsem chtěl předvolební zdravici vyhodit mezi letáky Kauflandu a Datartu...
...to bych ale nesměl být copywriter. Lístek jsem obrátil, začetl se a užasl.
Čistá práce.
Kdybych byl cílovka, sežral bych to i s navijákem:
Využívat motivátor strachu při tvorbě copy je jedním z oblíbených fíglů copywriterů a ani se za to moc nestydíme. Kupříkladu životní pojistka se prodává výrazně lépe, když vám napřed v mysli vykreslíme negativní obraz, co by si doma počal váš nezajištěný partner a děti, kdyby se vám náhodou, nedej bože, z čista jasna, cestou z práce, něco... však víte.
Jenže údernické copy na pohlednici od Miloše, to je už jiné kafe. To se vám nesmí udělat hned šloufl, když to čtete. Tady se prostě pozná, kdo kam patří.
Až budete někdy kandidovat na prezidenta ČR, zde je osvědčený textový recept:
Občanům, kterým není lhostejná budoucnost České republiky. Proč dát hlas SemDoplňte VašeJméno? Je českým kandidátem, který Českou republiku nikdy nezradil.
Hned na úvod dejte jasně najevo, z které země píšete. A že po světě moc netrajdáte (a když, tak jen na krátký výlet do Bambergu).
Jsem Čechem, který se v České republice narodil, celý život tu žil a nikdy by nechtěl žít jinde.
Na druhé straně lístku nezapomeňte hned v prvním odstavci znovu zdůraznit, z které země píšete.
Znám starosti lidí, kteří žijí v obcích – sám jsem jedním z nich.
Bingo. To jsou milionové věty, které vám spolehlivě vyhrají volby. Doma je doma. Vesničko má středisková. Já jsem vy. Volte sami sebe.
Vím, kolik stojí chleba a léky.
A máte je na lopatě! Být občanem ČR = užívat léky (a chleba). To dá rozum. Hlavně mít srovnané priority osobnostního růstu.
Nikdy jsem nežil rozmařile a vážil si více čestných lidí než drahých věcí.
Tak určitě... Už soudružky učitelky nám říkaly, že kdo je bohatý, ten lže, pravděpodobně krade a může i zabít. Rozmařile si žije buržoazie a šlechta. Čestní lidé jsou chudí. Jako vy. Já jsem vy. Volte sami sebe.
Zájmy České republiky jsem vždy hájil vší silou a nepodvolil se žádným cizím tlakům...
Á... už jsou tu: ONI, cizáci, tlaky zvenčí, mimozemšťani, vetřelci, přivandrovalci, zrádci, kolaboranti, emigranti, imigranti... je to boj na ostří nože: buď my nebo oni!
Nedovolte, aby dalšího českého prezidenta zvolila pouze Praha.
Stylové zakončení pohlednice v PREMIUM verzi pro moravskoslezský trh. Tak se zvedá response rate.
Je ovšem možné, že vaše kampaň bude zrovna vrcholit, nebude už čas ani prostor na delší text a vše, co potřebujete, je jeden krátký headline.
V takové nouzové situaci doporučuji nechodit kolem národovecké kaše – a zpříma jasně zavelet:
Jsi Čech, Čech, Čech, tak si toho važ!
comments powered by Disqus