- PROTTO: Desatero profíka
- Tendr na nejlepší copy roku 2024
- 25 top freelancerů: o AI (3. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o životě (2. díl rozhovoru)
- 25 top freelancerů: o byznysu (1. díl rozhovoru)
- Co (ne)čtu. 3 × 13 osobních tipů na knihy
- Born for Robinson: jak si užít Chorvatsko bez lidí i signálu
- Jak vlít radost do žil a klid do duše
- Mio Dio Pandemio! Desatero zkoušek nové koronavíry
- Online zdroje zdarma: naučte se copywriting
- Když má one man show 31 lidí
- Co mě lekce tenisu naučily o mém penisu
- 11 podob zoufalství: Jak moc bolí crowdfunding
- A vítězem ilustrátorské soutěže se stává…
- Jak se mstíme na dětech
- Ufff! Konečně jsem vydal knihu: ORBIS TWEETUS
- Odlož mobil. Prožij si Vánoce s mraze(ní)m v zádech
- Zlo na devět? „ŽIVOTOPIS“. Jak ho napsat, aby vyčníval
- Jak napsat direct e-mail
- Nesnesitelná lehkost prodeje
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web – 2. díl
- Jobovy zprávy v současných nabídkách jobů: česko-český překladový slovník inzerátů
- Namalujte mi obrázek. Dám vám za to svou knihu gratis
- 5 lekcí, které jsem se naučil o výrobě alkoholu – i textu
- Jak mít 6 milionů zobrazení na Facebooku. V jeden den
- Magnet na zákazníky? Našel jsem ho na pláži
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Jak pejsek s kočičkou vařili web
- Naučte se říkat „NE“. To jediné vás posune
- Jak si najít pláž na Bali, kde budete úplně sami
- 33 knih pro (pracovní) inspiraci – 2. díl
- Co by měl každý vědět o tom, jak se dělá web
- 7 blogů, které budu sledovat v roce 2015
- 50 věcí, které jsem (ne)udělal v roce 2014. A co z toho plyne
- Jak změnou homepage zvýšit konverzní poměr o 39 procent za 30 dní
- Proč musí návrh webu znát každý (dobrý) copywriter
- Světová reklama jak bič: 12 božích důkazů. Proč to tak nejde i v ČR?
- MKT FEST #3: „Světu vládne… Avinash!“
- MKT FEST #2: „Světu vládne… e-mail!“
- MKT FEST #1: „Světu vládne… kontext!“
- Češi – národ cedulek
- Soutěž o 5 audioknih „Pište jako copywriter“
- Pohřeb sloganu: za 12 minut cestou busem ze Slatiny
- Vyplň, přepiš, škrtni a oprav. Najdi, vyznač, rozděl a panuj.
- Brief zdarma
- 9 nesmyslů, které NIKDY nepište
- Top 13 sloganů – z historie hollywoodských plakátů
- „Jsem copywriter. Řeším problémy. Můžu dál?“
- Facebook kampaň z říše snů: 94,6% míra konverze!
- 7 dní o vodě vás nastartuje víc než všechny pilulky světa
- Karkulku milují. Ale kupují od Vlka
- Jak chytit flow za 30 minut
- 10 chyb, které děláte pořád…
- Odhalil jsem zázračnou formuli na úspěch!
- SEO, SEJU, SEJEME: od kobercových náletů k trefám do černého
- Desatero online marketéra
- Každej slušnej člověk ví, že…
- 33 knih pro (životní) inspiraci
- Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč? Proč?
- 50 věcí, které udělám v roce 2014
- Proč by měl mít copywriter děti?
- Ty Volvo! Tak se dělá virál: 1x Van Damme, 2 kamiony, 16 dní a 54 milionů zhlédnutí
- Co jsem si odnesl z Marketing Festivalu
- Nedá pokoj, až tam vleze: Zeigarnik effect
- Jedna říše. Dvě tváře. Tři oříšky
- Testimonialy: slovo druhých vydá za tisíc vašich
- Tajná laboratoř ze Zlína
- Moje první povídka. A hned erotická
- Praha – Brno – Zlín – Ostrava
- Orgasmus u fabriky: o čem píšu, když píšu o běhání
- 5 moudrých dohod o tom, jak spravovat firemní Facebook
- Co asi tak na vašem webu hledají...
- MÁM ZÁŽITEK. Díl první: Když se vaše copy vznáší 4 metry vysoko
- Co se stane 31. srpna? A co pak 2. září?
- Jak vytvořit web za tři hodiny
- 3 věci, co mě ser... trápí
- OVACOPI!!!
- Zlost, pomsta, jed a strach. Sex, vlny, magnet a slast
- Love is all around
- Když prodává strach
- Dvakrát piš, jednou odesílej
- The Best of 2012
- „Co teď dělat?“
- Šifra mistra copywritera
- Copy Camp – 24. 11. 2012
- 33 rad, jak být lepší copywriter - poslední 3. část
- Úterky s Viktorem
- Jak psát direct e-mail
- Pište jako pornomagnát
- Nejlepší brněnský copywriter
- České dráhy vypisují výběrové řízení na copywritera
- 33 rad, jak být lepší copywriter – 2. část
3 věci, co mě ser... trápí
12. 7. 2013 — 409 OTTOSLOV
Přátelé, nemohu si pomoci, ale mám tu trio menších nedorozumění. Pojďme si to v klidu a bez emocí probrat.
Tobě ten smalt včera nedošel?
Když napíšete slovo email (a neživíte se povrchovou úpravou kovů či jako dentista), tak v 99,9 % případů zřejmě myslíte elektronickou poštu.
Tedy e-mail.
Ano, je tam spojovník – a má to v češtině dobrý důvod.
E-mail [ímejl] = elektronická pošta
Email [emajl] = 1. nátěrová hmota, 2. smalt, 3. zubní sklovina
Do smsky kamarádům si samozřejmě pište, co chcete (email, mejl, mejdlo...).
Když ale vaše oficiální kontakty vystavujete světu na očích (web, leták...), zkuste raději „e-mail“.
Povolená druhá varianta („mail“) někdy nešťastně otevírá pochybnosti, zda myslíte elektronickou zprávu nebo tištěný dopis – viz časté zmatky mezi „direct e-mail“ a „direct mail“.
S Úctou Váš Levný Lídl Služebníček
Začaly to kdysi letáky supermarketů a od té doby se nákaza Velkým Vé šíří jako mor.
Jsme tu pro Vás... tato nabídka splní Vaše přání... přejeme Vám příjemné nakupování...
Ááááááá...
Když nepíšete osobní dopis, ale text určený více lidem najednou (což web či leták zřejmě je), tak tam „Vám, Vaše, Vás...“ necpěte jen proto, že Vám To Připadá Zdvořilé.
Není pro to žádná rozumná opora v Pravidlech a hlavně: je to přece Trapně Vlezlé.
Že si někoho vážíte, mu nejlépe dokážete kvalitou služeb, ne Velkým Vé.
Jiné kafe je to samozřejmě v direct e-mailu (tam budíme zdání, že píšeme právě a jen Vám) nebo v hláškách po odeslání webového formuláře či objednávky („Děkujeme – odeslali jsme Vaši objednávku...“).
O psaní malého a velkého „v/V“ se samozřejmě můžeme hádat.... Tak se pohádejme! Já ho v obecném textu (nejen na web) zásadně nepíši.
Doufám, že vy také ne.
Prosím o 249,- Kč... takže 498?
Do třetice malé upozornění.
Peněžní částku s haléři píšeme standardně 30,50 nebo Kč 30,50. To je srozumitelné.
U peněžní částky bez haléřů si také můžete jednoduše vybrat ze dvou variant: buď 949 Kč nebo 949,–.
Problém je, když za vaše kachní prso se špenátem chcete na jídelním lístku třeba „185,– Kč.“
Zákazník-grafik vám to nezaplatí („Pchá, máte tu typografickou chybu!“). Zákazník-copywriter taktéž ne („Děkuji, kachna ušla, ale takto se ceny opravdu nepíší...“).
Nedublujte zápis ceny. A ze dvou možností doporučuji spíše normální „Kč“. Zápis „185,–“ vypadá jako záznam z účetní knihy.
Pokud máte čas, můžete si patálie s psaním peněžních částek přečíst celé.
Takže, ukázková věta nakonec:
Děkuji Vám všem za emaily, stály mě jen 99,– Kč.
comments powered by Disqus